آفتاب
وزیر حمل ونقل عراق:

اسراییل بدنبال تکه تکه کردن کشورهای عربی است

اسراییل بدنبال تکه تکه کردن کشورهای عربی است

تهران- ایرنا - وزیر راه و حمل و نقل عراق اظهارداشت: رژیم صهیونیستی با ایجاد طرحی بدنبال تکه تکه کردن کشورهای عربی و مسلمان است و این پروژه به زودی دامن عربستان را هم خواهد گرفت چرا که آنها حامی تروریست ها هستند.

هادی العامری عصر یکشنبه در میزگرد بحران سوریه در اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی درتهران، اظهار داشت: امروز روز آغاز مقاومت است.

وی ادامه داد: اتفاقات سوریه قابل بررسی است و این مشکلات زمانی روی داد که بیداری اسلامی در دیگر کشورهای مسلمان رخ داد و استکبار جهانی برای تلافی، اقدام به اعزام تروریست ها به سوریه کرد.

عضو پارلمان عراق تصریح کرد: بیداری اسلامی چه در تونس، مصر و لیبی عنصر محرکی برای دنیای اسلام بود که در امتداد انقلاب اسلامی اتفاق افتاد؛ اما غرب تلاش کرده این بیداری اسلامی را به بهار عربی تعبیر کند.

العامری گفت: آنچه که در سوریه اتفاق افتاد، مقدماتی داشت؛ در همین راستا برنامه صهیونیست ها ابتدا در عراق بود و رژیم صدام بدنبال حمله آمریکا سقوط کرد درحالی که ما عراقی ها هیچ گاه موافق حمله غرب به کشورمان نبودیم.

وی اضافه کرد:حتی شهید محراب حکیم تا لحظات آخر شدیدا مخالف هر گونه حمله و تعارضی به عراق از سوی آمریکا بود.

وزیر حمل و نقل عراق اظهار داشت: دشمن و غربی ها با دیدن اتفاقات بیداری اسلامی در تونس، مصر و لیبی اقدامات گستره ای را برای کوبیدن سوریه و هدف قرار دادن ارتش آن کشور در دستور کار قرار دادند.

العامری خاطر نشان کرد: تحریکات قومی و طایفه ای که آمریکا در افغانستان در پی گرفته بود، باعث شد القاعده در سوریه به میدان بیاید همانطور که در عراق نیز این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: مسئله اساسی در عراق مقاومت در برابر اشغال می باشد؛ اما متاسفانه مسائل به چالش کشیده شد و مسائل به نحوه دیگری پیش رفت؛ تروریسم به وجود آمد و رشد کرد.

این عضو پارلمان عراق یادآور شد: تکفیری ها معتقد ند،هر کسی مخالف من است باید وی را از بین ببریم ودر انتخابات سال 2006 آنها مردم عراق را تهدید کردند، هر کسی که درانتخابات شرکت کند او را خواهند کشت و این گونه بود که در آن انتخابات نبرد بر سر انتقال قدرت، ملت عراق 200 شهید را به خاطر طایفه گری و مذهبی گرایی تکفیری ها تقدیم کردند.

العامری اظهار داشت: آمریکا اشتباهات خود را در افغانستان در عراق تکرار کرد و حالا در پی اشتباه تکرار آن اشتباه در سوریه است.

وی ادامه داد: تمامی تروریست هایی که در سوریه حضور دارند، می گویند که تابعیت دیگر کشورها دارند.

وزیر حمل ونقل و راه و ترابری عراق ادامه داد: اگر سوریه سقوط کند، محور مقاومت شکسته خواهد شد و اسرائیلی ها به راحتی دست به سرکوب آرمان های فلسطین خواهد زد.

العامری با انتقاد از کشورهای عربی گفت: متاسفانه اکنون کشورهای عربی می گویند طرح رژیم صهیونیستی طرحی مناسب برای ما است و این طرح مقاومت است که باعث اختلاف در میان ما خواهد شد و از این رو اقدام به حمایت های مالی از تروریست ها می کنند.

وی اضافه کرد: کشورهای عربی و صهیونیست ها در فکر این هستند که سوریه را متلاشی کنند و عراق را به چند تکه تقسیم کنند؛ این برنامه ای است که از سوی رژیم صهیونیستی طرح ریزی شده و کشورهای عربی خلیج فارس نیز به دنبال اجرایی کردن آن هستند.

این مقام عراقی تصریح کرد: من به یکی از همکاران اردنی خود اخیرا گفتم این طرح به زودی دامن عربستان را که حامی اصل تروریست ها در منطقه است خواهد گرفت.

سیام**7261**9254 ** 1552
کد N302302

وبگردی