آفتاب
سید حسن نصرالله(پایانی):

خواهان رئیس جمهوری حامی مقاومت در لبنان هستیم/تاکید بر همزیستی مشترک لبنانی ها

خواهان رئیس جمهوری حامی مقاومت در لبنان هستیم/تاکید بر همزیستی مشترک لبنانی ها

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اوضاع داخلی لبنان از طرح برخی گروهها برای تمدید دوره رئیس جمهوری قبلی پرده برداشت و ویژگی های رئیس جمهوری مطلوب مقاومت را برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله گفـت: طرح ضد سوریه و مقاومت راه به جایی نبرده است و سوریه در میدان و در داخل در حال پیشروی است و تلاشهای آشتی ملی در جریان است و این کشور در مسیر انتخابات گام بر می دارد و ملت سوریه به صندوق های رای گیری روی آورده است.

دبیر کل حزب الله بیان کرد: گروه های مسلح در سوریه و حامیان آنها به دنبال سنگ اندازی در مسیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با آتش و گلوله هستند. چالش واقعی برای این گروه ها مسلح اجازه دادن به ملت سوریه برای بیان دیدگاه خود است به ویژه که در مناطقی که این گروهها در آن تسلط دارند به تکفیر مردم پرداخته اند.

وی افزود: در سال 2006 طرح خاورمیانه جدید شکست خورد اما هم اکنون نسخه جدیدی از این طرح در سوریه در جریان است سوریه ای که از امت حمایت می کند و همپیمانانش آن را حمایت می کنند. این نسخه خاورمیانه جدید در سوریه ساقط خواهد شد همانطور که در سال 2006 در لبنان ساقط شد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه بیان کرد: در آینده همه کشورهای منطقه و دولتهای آنها حتی آنهایی که از گروههای مسلح حمایت کردند به سوریه خواهند آمد تا از پایداری آن و آنچه هم اکنون انجام می دهد تشکر و قدردانی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع لبنان گفت: درباره موضوع ریاست جمهوری در لبنان می گوییم که اتهامات در لبنان موضوعی عادی است که ما به آن عادت کرده ایم در این مرحله باید به آرامش و دقت برخورد شود و ثبات و صلح داخلی را محافظت کنیم. ما به طور جدی دعوت به انتخاب رئیس جمهور می کنیم زیرا هنوز فرصت حقیقی برای انتخاب رئیس جمهوری قوی و قادر به هدایت کشور برای عبور از مرحله حساس کنونی وجود دارد.

حسن نصرالله تاکید کرد: تاکنون در موضوع پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدی نبوده است. گروه دیگر به دنبال رئیس جمهوری جدید نبود بلکه به دنبال تمدید ریاست رئیس جمهوری قبلی بود و برای این منظور اقدامات زیادی انجام دادند که ما در اینجا آن را برملا نمی کنیم. طرح تمدید به شکست انجامید هر چند که فرصتی که در برابر پارلمان مطرح بود فرصتی برای تمدید بود نه انتخاب رئیس جمهوری جدید.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: ما به عنوان حزب الله و فراکسیون وفاداری به مقاومت به مسئولیت های خود در موضوع انتخاب رئیس جمهوری عمل کرده ایم هر چند که تبلیغات زیادی ضد ما در رسانه ها وجود دارد و ما تاکید داریم که خواهان رئیس جمهور جدید هستیم اما ضد تمدید بوده ایم.

وی افزود: ما بیش از توان رئیس جمهوری نمی خواهیم ما به دنبال رئیس جمهوری که حامی مقاومت باشد نیستیم بلکه این مقاومت است که در لبنان حامی امت، کشور مردم و حاکمیت لبنان است. ما رئیس جمهوری می خواهیم که به مقاومت خنجر نزند و در موضع خود در قبال مقاومت پایدار بماند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: درباره موضوع دستمزد و حقوق و دانشگاه لبنان خواهان دور نگه داشتن آن از اختلافات سیاسی در برهه آتی هستیم. در 25 ماه مه باید به توان خود در برابر چالش ها اعتماد داشته باشیم ما از اسرائیل و تهدیدات آن هراسی نداریم. محور مقاومت به پیش می رود و پیروز می شود و مهم در داخل لبنان همزیستی مشترک است.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: ما با همه رهبران از جمله امام موسی صدر و همه شهدا از جمله سید عباس موسوی ،شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه و همه شهدا و امت و شرافتمندان عهدکردیم که استوار باشیم و در زمان پیروزی ها پایدار باشیم.

 

کد N302240

وبگردی