آفتاب

بررسی میزان بنزن موجود در بنزین تولیدی پتروشیمی ها و بنزین وارداتی در کمیسیون انرژی

بررسی میزان بنزن موجود در بنزین تولیدی پتروشیمی ها و بنزین وارداتی در کمیسیون انرژی

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی نسبت میزان بنزن و آروماتیک بنزین واحدهای پتروشیمی و بنزین وارداتی در این کمیسیون خبر داد و گفت: طبق توضیحات نماینده وزارت نفت بنزین تولیدی پتروشیمی بندر امام درمقایسه با بنزین یورو4 هشت درصد بنزن بیشتر دارد.

ˈسید سعید حیدریˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس توضیحات نماینده وزارت نفت در این جلسه، در حال حاضر میزان تولید بنزین پالایشگاههای کشور 61 میلیون لیتر است که این رقم 13 میلیون لیتر کمتر از میزان مصرف این فراورده در کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر بین 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین یورو 4 وارد می شود و تولید 3،5 میلیون لیتر بنزین واحدهای پتروشیمی نیز قطع شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان بنزن موجود در20 متر مکعب بنزین تولیدی پتروشیمی بندر امام 9 درصد و میزان اروماتیک آن بین 60 تا 70 درصد است.

وی افزود: همچنین میزان بنزن موجود در بنزین تولیدی پتروشیمی نوری قبلا 6 درصد بوده که این رقم در حال حاضر به دو درصد رسیده است و میزان اروماتیک این بنزین نیز 65 درصد است.

این در حالی است که بر اساس توضیحات نماینده وزارت نفت در جلسه امروز کمیسیون انرژی، میزان بنزن موجود در بنزین های یورو4 یک درصد و اروماتیک آن در هر 20 متر مکعب بنزین 35 درصد است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: بر این اساس بنزین تولیدی واحدهای پتروشیمی در مقایسه با بنزین یورو4 ، هشت درصد بنزن و نیز 30 درصد اروماتیک بیشتر دارد.

حیدری در عین حال گفت: باید سازمان محیط زیست کشور هم در این خصوص نظر کارشناسی خود را اعلام کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب کلیات طرح یک شوری اصلاح ماده (132) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در این کمیسیون خبر داد.

به گفته وی بر اساس این مصوبه کمیسیون، پیش از این 2 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت به مناطق محروم و نفت خیز اختصاص می یافت که با اصلاح این ماده مقرر شد 2 درصد از تولیدات نفت به مناطق نفت خیز و مناطق محروم اختصاص یابد.

سیام(4)**2021**1449
کد N302172

وبگردی