آفتاب

کمیسیون شوراها مصوب کرد: دولت موظف به انتقال پایتخت نیست

کمیسیون شوراها مصوب کرد: دولت موظف به انتقال پایتخت نیست

کمیسیون شوراها در جلسه عصر امروز خود با حضور معاون پارلمانی دولت، معاون وزیر راه، معاون وزیر کشور، نمایندگانی از معاونت راهبردی ریاست جمهوری و مرکز پژوهش‌های مجلس الزام دولت برای انتقال پایتخت را به حالت تعلیق در آورد.

محمد جواد کولیوند، نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: طبق برنامه بررسی طرح برگشت خورده ساماندهی پایتخت که قبلا به عنوان طرح انتقال پایتخت مطرح شده بود، در دستور کار جلسه عصر امروز بود.

کولیوند با بیان اینکه جلسه عصر امروز با حضور مجید انصاری معاون پارلمانی ریاست جمهوری، حناچی معاون وزیر راه، امیری معاون وزیر کشور و نمایندگانی از معاونت راهبردی ریاست جمهوری و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده است، گفت: طبق رایزنی‌هایی که در جلسه امروز با نمایندگان دولت شد، قرار بر این شد که در طرح ساماندهی پایتخت، اجبار برای انتقال پایتخت به حالت تعلیق در بیاید تا دولت اجازه مطالعه برای ساماندهی وضعیت پایتخت را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دولت در مطالعات خود به این تشخیص برسد که لازم است پایتخت منتقل شود، آن‌وقت طرح دیگری در این خصوص مطرح خواهد شد.

کولیوند در پایان با بیان اینکه گزارش بررسی طرح ساماندهی پایتخت در کمیسیون شوراها نهایی شده است، گفت: این گزارش به هیات رییسه ارسال خواهد شد تا در دستور کار صحن قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N302092

وبگردی