آفتاب
رمضان عبدالله:

هیچ گزینه ای جز آزادی فلسطین برای ما وجود ندارد

هیچ گزینه ای جز آزادی فلسطین برای ما وجود ندارد

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین آزادسازی فلسطین را تنها راه مقاومت بیان کرد و گفت: آزادسازی فلسطین پایان هر گونه سازش با صهیونیسم است.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در هفتمین اجلاس بین المللی رادیو و تلویزیون های اسلامی که امروز 4 خرداد در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، درباره اهمیت توجه به فلسطین و مقاومت در این اجلاس گفت:  در رسانه های عربی برای حذف آرمان فلسطین تلاش می شود، یعنی می خواهند مساله فلسطین را به صورت مسخ و محو شده نشان دهند.

وی خطاب به برگزار کنندگان هفتمین اجلاس رادیو تلویزیون اسلامی بیان کرد: وقتی شما از فلسطین جانبداری می کنید از یک مساله ساده جانبداری نمی کنید بلکه از آرمانی حمایت می کنید که مظلوم ترین مساله تاریخ امروز است. مظلومیت مردم فلسطین که از سرزمین خود رانده شده و به بیرون از مرزها اخراج شدند. این مساله مهمترین نبرد زمانه را در بر دارد و متاسفانه بسیاری از رسانه ها به این مساله پشت کرده اند در حالی که فلسطین زمینی مقدس است، سرزمین معراج است که پیامبر(ص) از آن جا به آسمان رفتند. بنابراین شما از آرمانی دفاع می کنید که اهداف زیادی را تحقق بخشیده اما افراد زیادی هستند که نمی خواهند این دستاوردها جلوه داده شود.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به کنفرانس مادرید سال 1991 گفت: وقتی که شوروی سقوط کرد و آمریکا شروع یک نظام جهانی را اعلام کرد این اقدام در کنفرانس مادرید انجام شد اما آیا انتخاب مادرید به این دلیل بود که از آن کنفرانس صلح برخیزد؟ مسلماً خیر، بلکه پیام صهیونیسم و استکبار کاملاً روشن بود که دیگران باید تسلیم آنها شوند و اخراج ملت فلسطین مثل اخراج مسلمانان اندلس است. این پیامی بود که متاسفانه سیستم کشورهای عربی پذیرفته اند و خواسته اند که فلسطین اندلس دوم باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مقاومت به مدت 25 سال نگذاشته است فلسطین به اندلس دوم تبدیل شود و این دستاوردی است که ملت فلسطین زیر پرچم مقاومت توان خود را بازیابی کرد. بنابراین امروز ما یادبود یکی از مهمترین مسایل یعنی آزادی جنوب لبنان را جشن می گیریم.

رمضان عبدالله با تاکید بر جانبداری از فلسطین عنوان کرد: وقتی ما از فلسطین جانبداری می کنیم از وقوع فاجعه های دیگر نیز جلوگیری می کنیم. وقتی از رسانه ها حذف شود جایگزینی ندارد و جانبداری به سمت اسرائیل می رود. ما هم اکنون در زمانی زندگی می کنیم که کشور فلسطین را با یهودی بودن نشان می دهند و این عقیده را به ما تحمیل می کنند.

وی مساله دیگر را تلاش برای حذف فلسطین از رسانه ها دانست و گفت: حذف فلسطین از رسانه ها هم اکنون به شکل بسیار هوشمندانه در منظومه جهانی انجام می شود تا این آرمان را با آرمانی دیگر جایگزین کنند در صورتی که وقتی آرمان فلسطین وجود داشته باشد حق و عدالت هم حضور دارد و رسانه ها نقش مهمی در این راستا دارند. رسانه ها یا باید نقش خود را متعهدانه ایفا کنند و یا منحرف باشند و وقتی که منحرف باشند فاجعه می آفرینند و به جای این که صلح و سلام ایجاد کنند جنگ و نفاق رواج می دهند.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که در رسانه های عربی و اسلامی برای فلسطین موانع ایجاد می شود گفت: با کمال تاسف ما می بینیم که رسانه های عربی و اسلامی خاکریزهایی ایجاد می کنند و فریادهای اختلاف های طایفه ای و مذهبی سر می دهند اما ما با ایمان خود باید همه موانع را در هم بشکنیم. شما رسانه ها مسئولیت بزرگی دارید، باید فلسطین را باز یابید و شمعی را برای آگاهی همه امت روشن کنید تا این رژیم زشت و کثیف از این سرزمین دست بکشد. رسانه ها باید در جهت شناخت و معرفتی که می توان فلسطین را به عنوان محور مقاومت مطرح کند تلاش کنند.

وی اضافه کرد: وقتی ما از فلسطین جانبداری می کنیم یعنی هیچ گزینه دیگری جز راه آزادبخشی در مقابل فلسطین برای ما وجود ندارد. آزادسازی فلسطین تنها راه مقاومت ما و پایان هرگونه سازش دادن با صهیونیسم است. باید مواظب باشیم که در دام موافقتنامه ای مثل اسلو قرار نگیریم.

رمضان عبدالله در پایان خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم در قدس نماز برپا کنیم باید درصدد این باشیم که با کلمه واحد و تکیه بر فلسطین می توانیم پیروز شویم. همه ما باید به دور یک کلمه جمع شویم و آن فلسطین است چون فلسطین یک مساله حق است و ما حتماً به عنوان یاران حق بر باطل پیروز خواهیم شد.

کد N301820

وبگردی