آفتاب
هنیه:

اسلحه خود را کنار نخواهیم گذاشت/هرگز از قدس نمی گذریم

اسلحه خود را کنار نخواهیم گذاشت/هرگز از قدس نمی گذریم

نخست وزیر فلسطین از این کشور به عنوان یک مساله اصلی امت اسلام و یک هویت تاریخی یاد کرد و گفت: ما فلسطین را هرگز به بیگانگان نخواهیم داد اگرچه نبرد ما صد سال هم طول بکشد ما مقاوم و پایدار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل هنیه در هفتمین اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که امروز یکشنبه 4 خرداد در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با سلام و درود بر پیامبر اکرم(ص) از بیت المقدس و نواز غزه گفت و بیان کرد: بیت المقدس سرزمینی است که پایداری و مقاومت در مقابل تجاوز مسلم و آشکار صهیونیست ها در آن نشان داده شده و اینکه ملت پایدار این سرزمین همواره در مقابل این تجاوزها ایستادگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه به اعضای رسانه ای عضو اتحادیه اجازه ندادند که از غزه خارج شوند، تصریح کرد: برای برپایی این کنفرانس از ایران تشکر می کنم ما در این سال ها شاهد همکاری وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها با صهیونیسم و استکبار بوده ایم.

هنیه همچنین ادامه داد: مقاومت غزه نشان داده است که توان و قدرت رژیم صهیونیستی آنچنان که گفته می شود دست نیافتنی نیست بلکه با وجود آزادگان بزرگ می توان آن را مورد هدف قرار داد.

نخست وزیر فلسطین با اشاره به برگزاری همزمان اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی در ایران و غزه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان فلسطین بوده و این پشتیبانی به صورت مادی، معنوی و... نشان داده شده است که این بیانگر ارتباط عمیق فلسطین و ایران است و ما می خواهیم نشان دهیم که فلسطین مساله اصلی امت اسلام است که از آن می توان به عنوان یکی از مولفه های اصلی جهان عرب و اسلام یاد کرد، لذا میزبانی چنین اجلاس مهمی در تهران و اینکه نوار غزه علی رغم محاصره نتوانسته از طریق رسانه ها در اجلاس حضور پیدا کند نشان می دهد که ارتباط تنگاتنگی میان فلسطین و همه مسلمانان در جهان وجود دارد.

وی ادامه داد: این اجلاس برای در نظر گرفتن اصول، ضوابط و مولفه های اسلامی برگزار می شود حمایت از اولویت و راهبردهای اصلی امت اسلام هدف آن است و من خوشحالم که اجلاس در شرایط فوق العاده ای برگزار می شود. صهیونیسم می خواهد به قدس پایان دهد و قدس را یهودی‌سازی کند ساخت شهرک های یهودی‌نشین هم یکی از همین راه ها است در حالی که مردم فلسطین بر این اعتقادند که باید به سرزمین خود بازگردند. ما هم اکنون در روزهایی هستیم که صهیونیست ها با تبلیغات منفی می خواهند مساله اصلی فلسطین را نادیده بگیرند.

هنیه در ادامه با اشاره به برگزاری این اجلاس در آستانه سالگرد مبعث پیامبر(ص) گفت: ما باید مساله فلسطین را دوباره احیا کنیم و باید دید که چطور می توان به مساله واقعی فلسطین فکر کرد. امروز فلسطین در انتظار چنین حرکتی است این اجلاس در چارچوب مشخص در حال انجام است و من از همه شرکت کنندگان و برگزارکنندگان اجلاس می خواهم که راهبردهای رسانه ای فلسطینی، عربی و اسلامی را در طی این چند روز بررسی و مطالعه کنند. یک رسانه و تبلیغات رسانه ای بایستی بر اساس مقاومت و پایداری باشد نه اینکه منفعلانه عمل کنند. امروز دشمنان تلاش دارند  اولویت های ما جامه عمل نپوشد اما باید به دشمنان اصلی خود یعنی صهیونیست ها نشان دهیم که امت اسلامی ما تحت لوای برنامه واحد عمل خواهد کرد.

نخست وزیر فلسطین ادامه داد: امت اسلامی مساله فلسطین را به عنوان مساله اصلی خود می داند و از فلسطین با عنوان یک هویت تاریخی نام می برد فلسطین فقط یک قطعه زمین نیست که بخشی از جهان باشد بلکه نشانگر هویت اسلامی و تاریخی مسلمانان است من می خواهم به فرزندان این امت در کشورهای مختلف اسلامی بگویم که اهمیت نبرد رسانه ای کمتر از نبرد در دیگر زمینه ها و دیگر مسائل نیست. همچنان که نبرد سیاسی و اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، نبرد رسانه ای نیز اهمیت بسیاری دارد.

هنیه افزود: برای اینکه ما بتوانیم به راستی و درستی داستان زندگی خود را برای آیندگان نشان دهیم باید از این نبرد رسانه ای استفاده کنیم. همچنان که غرب نیز هم اکنون از این نبرد استفاده می کند. به طور مثال آمریکا اگرچه در گذشته به کشورهای مختلف یورش کرده اما علیه فلسطین تلاش کرده که نوعی نبرد رسانه ای داشته باشد و شاید آنها فکر می کنند که 50 درصد از پیروزی هایشان مرهون رسانه های آنها است. بنابراین امروز در اینجا می گویم که چند مساله باید در این اجلاس مدنظر قرار بگیرد. باید بر حقوق حقه مردم فلسطین و حقوق کامل فلسطینی ها نه فقط به عنوان یک سرزمین بلکه حقوق بشری آنها تاکید کرد.

وی همچنین به قدس به عنوان یک مساله مهم اشاره و بیان کرد: باید حق بازگشت همه فلسطینی ها به سرزمینشان فراهم شود و مساله آزادسازی فلسطین مدنظر قرار گیرد. نه از این جهت که این مساله ای انسان دوستانه است یا دارای یکسری مولفه های فلسطینی است بلکه از این جهت که مساله ای کاملا سیاسی، عقیدتی، تمدنی و تاریخی برای همه مسلمانان است و من از طریق این اجلاس اعلام می کنم که ما در فلسطین حتی ذره ای از حقوق خود کوتاه نمی آییم، هرگز از قدس نمی گذریم و اسلحه خود را کنار نخواهیم گذاشت مگر اینکه تمام حقوق مردم را بازپس گیریم.

نخست وزیر فلسطین با تاکید بر اینکه امروز اگر مردم در جهان اسلام و جهان عرب از آنچه بر فلسطین می گذرد، اطلاعی نداشته باشند، از آن حمایت نمی کنند، گفت: امروز باید نشان داد که مردم فلسطین دارای هویت اصیل اسلامی و عربی و خواهان استقلال و آزادی هستند و می‌خواهند از بند دشمن رهایی پیدا کنند. فلسطین در این راه هزاران شهید داده و خواهد داد. شرایط کنونی نقطه عطفی در مساله فلسطین است و ما هرگز کوتاهی و سازش نخواهیم کرد همچنان که همین الان که در محاصره و در معرض تجاوزیم، اما باز هم از حقوق خود دفاع می کنیم.

هنیه با بیان اینکه ما به طرف آشتی ملی میان گروه های فلسطینی حرکت کرده ایم، خاطر نشان کرد: این آشتی ملی، وحدت میان مسلمانان را بوجود خواهد آورد و وحدت رمز مقدسات و بهترین سلاح در برابر دشمن است. آنچنان که خداوند در آیات قرآن از ما می خواهد که وحدت را به عنوان عامل اصلی موفقیت در نظر بگیریم بنابراین حکومت و رهبری باید یکپارچه باشند و برنامه ملی فلسطین باید یک برنامه باشد.

وی در ادامه با اشاره به تبلیغات رسانه ای علیه فلسطین عنوان کرد: بایستی در برابر تبلیغاتی که به دنبال خدشه دار کردن مساله فلسطین هستند، بایستیم متاسفانه بعضی از رسانه ها ناخودآگاه در دام دشمنان قرار گرفتند، بعضی تلاش می کنند اسامی شهرها و خیابان ها را به نفع خود مصادره کنند، اما سلاح مقاومت تلاش می کند که حق بازگشت فلسطینیان را به عنوان یک هدف مورد نظر قرار دهد. ما باید حواسمان جمع باشد این رسانه ها ادعا می کنند که اسلامی هستند ما باید مراقب باشیم که در دام آنها نیافتیم. اینها توجیه گر بعضی از اعمال صهیونیسم ها و دشمن هستند و به طور مثال در جنگ سی و سه روزه تلاش می کردند که واقعیت را وارونه جلوه دهند.

نخست وزیر فلسطین در ادامه با اشاره به اسرای فلسطینی بیان کرد: ما باید یک برنامه راهبردی داشته باشیم تا بتوانیم اسرای فلسطینی را آزاد کنیم اسرای ما در معرض تجاوزات و شکنجه های دشمنان هستند که تعدادشان به بیش از 5 هزار اسیر می رسد.

هنیه در پایان خاطر نشان کرد: امروز ما نیاز مبرم به وحدت اسلامی داریم و باید نشان دهیم که قطب نمای اسلام به سمت فلسطین و قدس است شاید این مبالغه نباشد که فلسطین باید به عنوان تورنمنت جهان اسلام باشد. با وحدت می توان خود را از هرگونه تجاوز و اختلافی میان مسلمانان رها کرد و باید اینجا اعلام کنم که ما فلسطین را هرگز به بیگانگان نخواهیم داد اگرچه نبرد ما صد سال هم طول بکشد ما مقاوم و پایدار هستیم.

کد N301563

وبگردی