آفتاب
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش خبر داد

افزایش سرعت کشف و برخورد با اهداف

افزایش سرعت کشف و برخورد با اهداف

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با استفاده از دو سامانه ارتباطی "فکور" و "رسول"، فاصله دریافت اطلاعات تا دستور در صحنه نبرد به زیر 10 ثانیه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه فرماندهی و کنترل فکور و سامانه ارتباط رادار رسول، اظهار کرد: سامانه فکور در واقع سامانه ارتباطی و مرکز فرماندهی، کنترل و متحرک و چابک است که این سامانه اطلاعاتی که فرمانده صحنه نبرد مثل سامانه‌های شنود یا هواپیماها را لازم دارد نشان می‌دهد و موجب می‌شود در کسری از زمان نحوه برخورد و مقابله مشخص شود.

وی در ادامه افزود:‌ این سامانه این قابلیت را به سامانه یکپارچه پدافند هوایی می‌دهد که از کدام بخش از جغرافیای کشور برای دفاع استفاده کرده و کدام بخش را بصورت رزرو قرار دهد تا تمام کشور به صورت اورژانس دفاعی تبدیل نشود.

اسماعیلی درباره سامانه رسول نیز گفت: این سامانه ارتباط تاکتیکی کاملاً ایرانی بوده و با استفاده از این سامانه دیگر لازم نیست تمام اطلاعات رادارها از طریق اطلاعات رادیویی محض ارسال شود. سامانه رسول این امکان را به شبکه یکپارچه پدافند هوایی می‌دهد که در کسری از زمان آنچه را که رادار مطلع‌الفجر در نقطه A و رادار مطلع‌الفجر دیگری در نقطه B می‌بیند، از طریق سامانه رسول به سامانه فکور اضافه شود و بدین ترتیب صحنه نبرد را برای فرمانده صحنه تسهیل می‌کند و فاصله دریافت اطلاعات تا اخذ دستور را به زیر 10 ثانیه می‌رساند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با بیان اینکه "صددرصد تجهیزات و نیروی انسانی این سامانه‌ها بومی است"، خاطرنشان کرد: این سامانه‌ها سرعت کشف اهداف و تصمیم‌گیری درباره آن را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: قرارگاه پدافند هوایی، خط مقدم دفاع هوایی کشور است؛ بنابراین سامانه‌های شبکه پدافند هوایی از همان لحظه‌ای که رونمایی می‌شود، در این سامانه مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه "این دو سامانه با کدگذاری الکترونیکی از سوی دشمن قابل کشف نیست"، تصریح کرد: با استفاده از این دو سامانه، غافلگیری دشمن اتفاق می‌افتد. استفاده از این دو سامانه موجب ارتقای رزم هوایی شده و در کسری از ثانیه اهداف را کشف و پردارش می‌کند.

انتهای پیام

کد N301378

وبگردی