آفتاب

500 هزار نظامی، امنیت انتخابات مصر را تامین می کنند

500 هزار نظامی، امنیت انتخابات مصر را تامین می کنند

تهران - ایرنا- نیم میلیون افسر، سرباز و پلیس، امنیت انتخابات ریاست جمهوری در مصر را تامین می کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری ˈالعرب الیومˈ، 53 میلیون و 909 هزار و 306 شهروند مصری حائز شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند.

براساس این گزارش، افراد یاد شده فردا و پس فردا (دوشنبه و سه شنبه ) در 25 هزار و 343 حوزه رای گیری، هشتمین رییس جمهور تاریخ مصر را پس از سه انقلاب روی داده در 23 ژوئیه 1952 و 25 ژانویه 2011 و 30 ژوئن 2013 برگزار خواهند کرد.

به گزارش العرب الیوم ، در این انتخابات ˈعبدالفتاح سیسیˈ و ˈحمدین صباحیˈ دو نامزد انتخابات برای احراز پست ریاست جمهوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این درحالی است که سرلشکر ˈ هانی عبداللطیف ˈ سخنگوی وزارت کشور مصر پیشتر گفته بود که وزارت کشور با هماهنگی با نیروهای مسلح خود را برای برگزاری این انتخابات، کاملا آماده کرده است .

وی افزود: نیروهای امنیتی شروع به تحویل گرفتن حوزه های انتخاباتی در همه نقاط مصر کرده اند تا این اماکن را به طور کامل بازرسی کنند و در نهایت امنیت این حوزه ها و همچنین امنیت کمیته های انتخابات تامین شود .

روزنامه ˈ عکاظ ˈ عربستان با تاکید بر اینکه ارتشبد ˈ عبدالفتاح السیسی ˈ برنده حتمی این انتخابات است ، نوشت :ممکن است وی پس از پیروزی در این انتخابات ˈ حمدین صباحی ˈ دیگر نامزد این انتخابات را مامور تشکیل کابینه کند .

عربستان و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس به شدت از ارتشبد السیسی حمایت می کنند .

کمیته انتخابات ریاست جمهوری مصر چهارشنبه گذشته از دستیابی عبدالفتاح سیسی به 5/94 درصد از آرای شهروندان مصری مقیم خارج خبر داد. این انتخابات 25 تا 29 اردیبهشت (15 تا 19 مه ) با مشارکت 318 هزار مصری خارج نشین برگزار شد.

انتخابات ریاست جمهوری مصر روزهای پنجم و ششم خرداد (26 و 27 ماه جاری میلادی ) و با رقابت دو نامزد یعنی عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق مصر و حمدین صباحی سیاستمدار معروف این کشور در داخل، برگزار می شود .

طرفداران ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری سابق و عضو گروه ˈاخوان المسلمینˈ، این انتخابات را تحریم کرده اند و علت آن را نیز برکناری غیر قانونی مرسی توسط السیسی و کودتای نظامی علیه وی می دانند اما طرفداران السیسی این اقدام وی را ˈتصحیح مسیر انقلابˈ می دانند.

خاورم ** 1487**7074**1446*
کد N300914

وبگردی