آفتاب

سوری های مقیم ایران به پای صندوق رای می روند

سوری های مقیم ایران به پای صندوق رای می روند

سوری‌های مقیم ایران روز چهارشنبه برابر با 7 خرداد به پای صندوق‌های رای در سفارت این کشور در تهران می‌روند تا به امید فردایی بهتر رییس‌جمهور آتی خود را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوری‌های مقیم کشورهای خارجی چند روز زودتر از انتخابات سراسری در سوریه که در سیزدهم خرداد (سوم ژوئن) برگزار می‌شود به پای صندوق‌های رای می‌روند تا این صندوق‌های رای به سوریه فرستاده شده و به همراه رای‌های دیگر شمرده شود.

سوری‌های مقیم ایران از ساعت 7 صبح تا ساعت 19 می‌توانند با مراجعه به سفارت سوریه در تهران رای خود را به صندوق اندازند.

در این انتخابات بشار اسد، عبدالله النوری و ماهر عبدالحفیظ حجار سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

ماهرعبدالحفیظ حجار 46 ساله، متولد البیاضه از توابع حلب، دارای مدرک «دیپلم عالی» زبان از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حلب است. او در سال 1984 به حزب کمونیسم سوریه پیوست و در دانشگاه حلب فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و در سال 2000 از حزب کمونیسم سوریه جدا شد و ستاد رهبری کمونیست‌های حلب را بطور موقت تاسیس کرد.

وی در سال 2003 با شماری از سران کمونیست سوریه «کمیته ملی اتحاد کمونیسم سوریه» را بنیانگذاری کرد. این کمیته در سال 2011 به حزب «الارادة الشعبیة» (اراده ملت) تغییر نام داد و ماهر دبیر شورای این حزب شد. وی در سال 2012 وارد انتخابات پارلمان شد.

حسان عبدالله النوری 54 سال سن دارد و متولد دمشق است. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ویسکانسن آمریکا در رشته مدیریت کار است. او دکترای خود را نیز در رشته مدیریت کار و توسعه منابع انسانی از دانشگاه کندی آمریکا اخذ کرد و دارای دیپلم مطالعات پیشرفته در حوزه مدیریت کار و علوم بازرگانی از دانشگاه «روح القدس» لبنان است. نوری از سال 2000 تا 2002 وزیر مشاور در زمینه توسعه اداری بوده و از سال 1998 تا 2003 در پارلمان سوریه حضور داشته است.

بشار اسد 49 ساله رییس جمهور کنونی سوریه بوده که از زمان درگذشت حافظ اسد پدرش در سال 2000 سکان ریاست جمهوری را در دست دارد.

اکنون باید منتظر ماند و دید که انتخابات ریاست جمهوری، سمبل دموکراسی در سوریه، کشوری که از چند سال گذشته به میدان کارزار تروریست‌های جهان تبدیل شده است، می تواند آب سردی بر این آتش برافروخته بریزد و آرامش، صلح و ثبات را برای مردم رنج دیده سوری به ارمغان آورد؟

انتهای پیام

کد N300798

وبگردی