آفتاب

حمایت رئیس‌جمهوری اکوادور از تغییر قانون اساسی برای حضور نامحدود در انتخابات

حمایت رئیس‌جمهوری اکوادور از تغییر قانون اساسی برای حضور نامحدود در انتخابات

رئیس‌جمهور اکوادور از تغییر در قانون اساسی مبنی بر اعطای مجوز برای انتخاب‌های نامحدود سیاستمداران و نامزدی نامحدود در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده و راه را به صورت بالقوه برای نامزدی خودش در انتخابات ریاست جمهوری 2017 باز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رافائل کوره‌آ، رئیس جمهوری اکوادور با اشاره به برنامه‌های آتی خود تاکید کرد که نامزدی بالقوه در این انتخابات به حزب و شرایط سیاسی وی بستگی دارد.

وی روز شنبه به کنگره اکوادور گفت: تصمیم گیری برای تداوم فعالیت یا تغییر رهبران کشور را با آزادی کامل برعهده مردم بگذارد. ما باید نهادها و فعالیت‌های خود را به صورت کامل با واقعیت جدید اکوادور تطبیق کنیم و به سمت تسلط برگزیدگان بازنگردیم.

این اقدام احتمالا به راحتی از سوی کنگره تایید می شود چرا که حزب آلیانزا پائیس کوره‌آ اکثریت را برعهده دارد.

کوره آ، اقتصاددان دانش آموخته آمریکا برای نخستین بار در سال 2007 با دستور کار استفاده از منابع نفتی برای ریشه کنی فقر در اکوادور روی کار آمد و سال گذشته میلادی برای بار دوم و برای چهار سال دیگر انتخاب شد.

رافائل کوره‌آ اولین رئیس‌جمهور اکوادور در دو دهه گذشته است که یک دوره را به اتمام رسانده و باعث ایجاد ثبات در این کشور حوزه آند شده، سرویس‌های اجتماعی را رونق بخشیده و بر رشد اقتصادی بر پایه نفت نظارت کامل دارد.

با این حال منتقدان کوره آ، وی را به خاطر تغییرات غیر قابل پیش بینی منظم، سو‌ء استفاده‌ از قدرت و مشاجرات خصمانه با رسانه‌های خصوصی به باد انتقاد می‌گیرند.

آن‌ها احتمالا از این انتقادها به عنوان راهی برای یافتن نشانه‌ای استفاده می‌کنند تا اعلام کنند کوره آ به دنبال ایجاد یک کشور خودکامه است.

انتهای پیام

کد N300749

وبگردی