آفتاب

علی لاریجانی بار دیگر کرسی سبز ریاست مجلس را کسب کرد

علی لاریجانی بار دیگر کرسی سبز ریاست مجلس را کسب کرد

نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان سومین سال کار مجلس، «علی لاریجانی» را با 187 رای به عنوان رییس نهاد قانون گذاری کشور انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، انتخاب هیات رییسه مجلس در دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس قرار گرفت و علاوه بر لاریجانی، احمد بخشایش نماینده اردستان و بهرام بیرانوند نماینده بروجرد نامزد ریاست مجلس شدند.

در این رای گیری از مجموع 264 رای اخذ شده، 19 رای سفید بود و بیرانوند نماینده بروجرد تنها توانست 26 رای و بخشایش نماینده اردستان نیز توانست تنها 32 رای کسب کند.لاریجانی نیز در این انتخابات توانست با کسب 187 رای برای هفتمین سال متوالی ریاست قوه مقننه را بر عهده گیرد.


لاریجانی از ابتدای مجلس هشتم ریاست قوه قانونگذاری کشور را بر عهده دارد و بار دیگر در انتخابات سال سوم هیات رییسه مجلس نهم توانست در این مسوولیت ابقا شود.


لاریجانی در انتخابات سال نخست هیات رییسه مجلس نهم با 177 رای ریاست مجلس را عهده دار شد و سال گذشته نیز با کسب 213 رای در این مسوولیت ابقا شد.


بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مرکب از رییس، دو نایب رییس، 6 دبیر و سه ناظر است.


انتخاب رییس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرای نمایندگان صاحب رای است و انتخاب نواب رییس، دبیران و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رای مخفی و با ورقه خواهد بود.


پس از انتخاب هیات رییسه، آنان در حضور نمایندگان برای رعایت دقیق آیین نامه مجلس سوگند یاد می کنند.
کد N300343

وبگردی