آفتاب

کشته شدن یک خبرنگار ایتالیایی و مترجم وی در شرق اوکراین

کشته شدن یک خبرنگار ایتالیایی و مترجم وی در شرق اوکراین

تهران- ایرنا- شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد: یک خبرنگار ایتالیایی و مترجم روسی وی در جریان حمله نیروهای ارتش اوکراین به حومه شهر اسلاویانسک کشته شدند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری روسیا الیوم، اشاره ای به نام این خبرنگار و مترجم او نکرد.

پیشتر اعلام شده بود که یک خبرنگار ایتالیایی در نزدیکی اسلاویانسک در شمال دونیتسک کشته و خبرنگار ایتالیایی دیگری نیز زخمی شده است.

شاهدان عینی گفته بودند که مترجم همراه دو خبرنگار ایتالیایی در اثر بمباران کشته و یک عکاس مستقل فرانسوی به نام ویلیام گورلیون نیز زخمی شده است.

براساس گزارش این رسانه، ارتش اوکراین روز شنبه شهر اسلاویانسک در شرق این کشور را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گلوله باران کرد.

درگیری ها بعد از اعلام ˈپاول گوبارفˈ از سران جمهوری خودخوانده دونتسک مبنی بر تاسیس حکومت واحد متشکل از این جمهوری خودخوانده و لوهانتسک از مناطق همسایه آن، افزایش یافته است.

گوبارف روز شنبه گفت: جمهوری های دونتسک و لوهانسک حکومت ˈنووروسیاˈ تاسیس کردند.

وی افزود: از طرف جمهوری دونتسک، ˈآلکساندر بورودایˈ نخست وزیر و از طرف لوهانسک هم ˈآلکسی کاریاکینˈ رییس جمهوری لوهانسک سند تاسیس حکومت جدید را امضا کردند.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری و پارلمان اوکراین را نمی پذیریم، اضافه کرد: دونتسک و لوهانسک دو جمهوری مستقل هستند.

گوباروف گفت: فقط در صورتی رییس جمهوری اوکراین را به رسمیت می شناسیم که کی یف استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد. ضمن آنکه دولت اوکراین باید نیروهای نظامی خود را از جمهوری های دونتسک و لوهانسک خارج کند.

جدایی طلبان مناطق لوهانسک و دونتسک سه هفته پیش استقلال این مناطق را از اوکراین اعلام کردند.

دولت اوکراین از اواسط ماه آوریل گذشته در مناطق شرق و جنوب اوکراین عملیات نظامی اجرا می کند.

**مترجمام**1480**2023
کد N300231

وبگردی