آفتاب

سخنرانی شریعتمداری علیه دولت روحانی،حسن خمینی و هاشمی رفسنجانی

سخنرانی شریعتمداری علیه دولت روحانی،حسن خمینی و هاشمی رفسنجانی

روزنامه کیهان در گزارشی از سخنرانی مدیرمسئول خود در خراسان نوشت:

*حسین شریعتمداری درباره مواضع اخیر آقایان هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی گفت؛ متأسفانه برخی از مواضع اخیر آنها با موازین شناخته شده و صریحاً اعلام شده حضرت امام(ره) همخوانی ندارد و افزود؛ به قول حضرت امیر(ع)، بایستی افراد را با حق سنجید و نه حق را با افراد. در کلام خدا آمده است نزدیکترین افراد به حضرت ابراهیم(ع) کسانی هستند که از او پیروی می‌کنند. بنابراین پیوندهای نسبی و سببی با امام راحل(ره) و یا نزدیک بودن به امام در یک دوره زمانی نمی‌تواند ملاک ارزیابی افراد باشد بلکه میزان حال فعلی افراد و انطباق مواضع آنان با مواضع حضرت امام(ره) است.


*مدیر مسئول کیهان گفت؛ آقای خاتمی شعار اصلاحات سر داده بود ولی تازه در آخرین سال ریاست جمهوری خود می‌گفت باید بنشینیم و اصلاحات را تعریف کنیم، که انشاءالله شعار اعتدال آقای روحانی به سرنوشت اصلاحات آقای خاتمی مبتلا نشود.


*شریعتمداری درباره سیاست برد - برد در مذاکرات هسته‌ای گفت؛ در یک تعامل عادی مانند تجارت و داد و ستد بایستی دو طرف سود ببرند ولی چنانچه اموال شما را دزدی به سرقت برده باشد مذاکره با وی فقط می‌تواند برای اثبات دزدی و ضرورت بازگرداندن اموال سرقت شده باشد که دولت محترم و تیم هسته‌ای نیز ظاهراً  همین برداشت را دارند وگرنه مذاکرات برد - برد با این تعریف که در نهایت دزد هم به خاطر زحمتی که در سرقت اموال کشیده است! سهمی از اموال مسروقه داشته باشد، مفهوم و معنای قابل قبولی ندارد. آنها 100 میلیارد دلار از اموال ما را بلوکه کرده‌اند یعنی به سرقت برده‌اند و حالا منت می‌گذارند که 2/4 میلیارد آن را پس می‌دهیم. این که برد نیست.


*وی افزود: انتقاد از روند مذاکرات باید سمت و سوی حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مقابل دشمن را داشته باشد و در غیر اینصورت مثلا متهم کردن آنان به سازشکاری، بازی در زمین حریف است. و پرتاب توپ به زمین خودی است که این نیز آرزوی دشمن است.


*وی  درباره مواضع فرهنگی دولت گفت؛ متأسفانه خط فرهنگی دولت کنونی با موازین تعریف شده انقلاب و نظام همخوانی ندارد و این ناهمخوانی از مرز خطا و اشتباه گذشته و به «خط» تبدیل شده است.
وی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره هنجارشکنی‌های پی درپی در برخی از عرصه‌ها نظیر تغییرات فله‌ای در وزارت علوم گفت؛ عجله این آقایان نشان می‌دهد که آنها دوران عمر مسئولیت خود را کوتاه و زیر پای خویش را از حمایت مردمی خالی می‌دانند وگرنه اگر احساس می‌کردند که فرصت بیشتری دارند با این سرعت دست به هنجارشکنی نمی‌زدند.

 

17302

کد N300207

وبگردی