آفتاب

28 کشته در حمله بوکو حرام به 3 روستا در شمال نیجریه

28 کشته در حمله بوکو حرام به 3 روستا در شمال نیجریه

به گفته پلیس نیجریه و منابع خبری، شبه‌نظامیان گروه بوکو حرام سه روستا در شمال این کشور را هدف حمله قرار داده و طی این حملات 28 تن را کشته و خانه‌ها را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این گزارش‌ها هر سه حمله در نقاط دورافتاده ایالت بورنوی نیجریه که کانون خشونت‌های گروه افراطگر بوکو حرام است، رخ دادند.

این حملات در نزدیکی "چیبوک" در مرز نیجریه و کامرون رخ دادند. شهر چیبوک همان شهری است که اخیرا در آن 200 دختر توسط بوکو حرام ربوده شدند.

مرگ‌بارترین حمله در "کرنوا" در نزدیکی مرز نیجر رخ داد. یک منبع خبری در پلیس نیجریه گفت طی این حمله چندین شبه نظامی به روی ساکنان روستا آتش گشودند و 20 تن از آنها را کشتند و پس از آن خانه ها را آتش زدند.

از زمان ربوده شدن دختران دانش‌آموز توسط گروه بوکو حرام در 14 آوریل دست‌کم 450 غیر نظامی در اثر خشونت‌ها و حملات این گروه افراط گر در نیجریه کشته شده‌اند.

یک منبع خبری اظهار داشت، برخی سیگنال‌های تلفنی شبه‌نظامیان بوکو حرام که رهگیری شده‌اند، منتهی به خاک کشور نیجر شده‌اند و این نشان می دهد که ممکن است هدایت شبه‌نظامیان بوکو حرام از خاک این کشور صورت گیرد.

حمله دیگر در روستای کوچک "کوبور ویو" در فاصله چند کیلومتری شهر چیبوک رخ داد.

یکی از ساکنان این روستا گفت: شبه‌نظامیان پنج تن را در این روستا کشتند.

به گفته منبع خبری در پلیس نیجریه شبه‌نظامیان سه تن دیگر را نیز در جریان حمله مسلحانه به روستای "کیمبا" کشتند.

دفتر گودلاک جاناتان، رییس‌جمهوری نیجریه اعلام کرد، وی روز شنبه به آفریقای جنوبی سفر کرده تا به بحث درباره مقابله با شبه‌نظامیان در قاره آفریقا با سران دیگر کشورهای آفریقایی بپردازد.

انتهای پیام

کد N300191

وبگردی