آفتاب
منوچهر متکی:

تیم مذاکره کننده هسته ای از جامعیت برخوردار است/ واگذاری پرونده هسته ای به وزارت خارجه اقدام درستی بود

تیم مذاکره کننده هسته ای از جامعیت برخوردار است/ واگذاری پرونده هسته ای به وزارت خارجه اقدام درستی بود

تهران- ایرنا- وزیر پیشین امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران از جامعیت برخوردار است گفت: واگذاری پرونده هسته ای از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه اقدام درستی بود که در دولت یازدهم انجام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، منوچهر متکی عصر شنبه در نشست کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سیاست خارجی در دولت یازدهم اظهار داشت: اولین میدان مباحث مربوط به سیاست خارجی که به نوعی گره خوردگی با دیگر مسائل کشور نیز پیدا کرد بحث هسته ای است.

وی با بیان اینکه بحث هسته ای یک پروژه ملی است افزود: اگر در دوران دفاع مقدس تجاوز نظامی بستری برای شکستن انقلاب اسلامی بود در حال حاضر بحث هسته ای موضوع دیگری برای درگیر کردن جمهوری اسلامی با مسائل جدی است.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان گفت: بحث هسته ای همانگونه که بارها از سوی صاحب نظران و بزرگان مطرح شده است مساله نیست و بنده در بسیاری از ملاقات ها که با مقامات کشورهای خارجی داشتم آنها مطرح کردند که به این قطعیت رسیدن که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و آمریکایی ها نیز این را می دانند.

متکی اظهار داشت: وقتی موضوعی برای چالش با اصل یک نظام شکل می گیرد، اولین پاتک نسبت به این تهاجم این است که این پروژه را ملی تعریف کنیم که من در دوران مسوولیتم در وزارت خارجه هرگز اجازه ندادم که در بحث هسته ای ما از این یکپارچگی خارج شویم.

وی افزود: اگر از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنیم چارچوب آن بر این اساس است که هر کس باید سهم خود را در بحث هسته ای ایفا کند.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان تصمیم دولت در بازگرداندن پرونده هسته ای به وزارت امور خارجه را یک تصمیم درست دانست و گفت: همتایان خارجی ما چه در چه در گذشته و چه در گروه 1+5 معاونان وزیر خارجه آنان بوده اند.

وی ادامه داد: ضرورت جامعیت اعضای تیم مذاکره کننده نکته ای است که هم در گذشته به آن توجه می شد و هم در این دوره باید به آن توجه شود.

«این خبر در حال تکمیل است.»

سیام(3)**9254**م.ب **1449
کد N300092

وبگردی