آفتاب
متکی :

تیم هسته ای کشور توانمند است/ وزیر خارجه خط قرمزها را در جلسات از رهبری می شنود

تیم هسته ای کشور توانمند است/ وزیر خارجه خط قرمزها را در جلسات از رهبری می شنود

وزیر سابق امورخارجه گفت: وزیر امورخارجه کشورمان خط قرمزها را می داند چرا که مواضع را مستقیما در جلسات از زبان رهبری می شنود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی وزیر امورخارجه اسبق کشورمان در نشست کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند درباره مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم گفت: همه دولتها هم این دولت و هم دولت گذشته به دنبال تحقق حقوق ملت ایران در بحث هسته ای هستند اگر از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم در این چارچوب است که هر کس باید سهم خود را در بحث هسته ای ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه بازگرداندن پرونده هسته ای به وزارت امورخارجه کار درستی بود که صورت گرفت اظهار داشت: تیم مذاکره کننده کشورمان بسیار قوی است.

متکی با بیان اینکه در آغاز راه این نگاه وجود داشت که تمام مسایل به مذاکرات بستگی دارد، تصریح کرد: خود دوستان متوجه شدند که اگر حتی همه تحریمها بر طرف شود حبابهای روانی اقتصادی  کشور باقی می ماند و باید تصمیمات جدی در این زمینه گرفته شود.

وزیر اسبق خارجه کشورمان گفت: ایران طریق درستی را برای ورود به مذاکرات انتخاب کرد و بدون حواشی وارد مذاکرات شد اینکه مدتها برای تعیین محل مذاکره کنیم خیلی لازم نبود و این موضوع را همان موقع مذاکرات در یک مقاله نوشتم . 

متکی با تاکید بر اینکه به آنچه در بحث هسته ای می خواستیم رسیده ایم، اظهار داشت: غربی ها تصمیم گرفته بودند در دولت قبل موضوع هسته ای را به سامان نرسانند.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده توانمند است و خط قرمزها را می داند چون وزیر امورخارجه مواضع را مستقیما از زبان رهبری در جلسات دو نفره یا چند نفره کوچک می شنود.

این نماینده سابق مجلس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت که برای انتخابات مجلس آینده کاندیدا نخواهد شد.

این خبر تکمیل می شود. 

 

 

 

کد N300053

وبگردی