آفتاب

تاکید سازمان ملل به واتیکان برای پیگیری جنایات جنسی

تاکید سازمان ملل به واتیکان برای پیگیری جنایات جنسی

دیدبان مقابله با شکنجه سازمان ملل از واتیکان خواست تا با مقام‌های مدنی در پیگیری تمامی پرونده‌های تجاوزات جنسی توسط کشیش‌های کودک‌ آزار همکاری کرده و مکانیسم شکایات مستقل خود را به راه اندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در سال جاری میلادی این دومین بار است که یکی از هیات‌های حقوق بشر سازمان ملل نحوه رسیدگی مقام‌های کلیسای کاتولیک به تجاوزات جنسی چندین ساله کودکان توسط کشیش‌ها را مورد انتقاد قرار داده است.

قربانیان، واتیکان را به دفاع از متجاوزان و سرپوش گذاشتن بر جنایات جنسی، ناکامی در مجازات مجرمان، ارجاع آن‌ها به مقامات و یا ناکامی در تامین غرامت مناسب برای قربانیان، متهم می‌کنند.

واتیکان در چند روز گذشته به این کمیته گفت: شاکی‌های کلیسای کاتولیک در زمان گذشته مانده‌اند، در حالی که اکنون رفتارها عوض شده‌اند.

سیلوانو توماسی، اسقف اعظم گفت: کلیسای کاتولیک در دهه اخیر سیاست‌های حفاظت از کودکان را به وجود آورده که دیگر کشورها و سازمان‌ها نیز احتمالاً از آن تقلید می‌کنند.

کمیته مقابله با شکنجه سازمان ملل که از اوایل ماه جاری میلادی بررسی سوابق واتیکان را آغاز کرده، گفت: مقام‌های واتیکان باید بر کشیش‌ها نظارت کرده و رفتارهایی را که نقض معاهده سازمان ملل علیه شکنجه و دیگر رفتارهای غیرانسانی، بی‌رحمانه و یا تحقیرآمیز است، متوقف و مجازات کند.

این کمیته افزود: هر کشیشی که متهم به ارتکاب تجاوزهای جنسی است باید فورا از وظایفش معلق شده و نباید به اسقف نشین دیگری به منظور اجتناب از مجازات منتقل شود.

کمیته مقابله با شکنجه سازمان ملل ادامه داد: واتیکان باید اقدامات موثری پیش بگیرد تا مطمئن شود که تمامی ادعاهای مطرح شده درباره تجاوزات جنسی به مقام‌های مدنی ارجاع شده و مجرمان مورد پیگرد و تحقیق قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N299854

وبگردی