آفتاب

لخ والسا: آمریکا دیگر رهبر جهان نیست

لخ والسا: آمریکا دیگر رهبر جهان نیست

رئیس جمهور سابق لهستان و برنده جایزه صلح نوبل گفت که قصد دارد در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به لهستان در ژوئن 2014 به وی تاکید کند تا نقش فعالانه‌تری در عرصه جهانی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لخ والسا، رئیس جمهوری سابق لهستان در جریان مصاحبه با آسوشتیدپرس گفت: جهان سازماندهی خود را از دست داده و ابر قدرت آمریکا دیگر سردمدار و پیشرو نیست و من از این بابت ناراحت هستم.

رهبر سابق یکپارچگی و اتحاد لهستان ادامه داد: زمانی که در ورشو با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیدار کنم،‌ به او می‌گویم که ایالات متحده باید جهان را به سمت یک اقدام مثبت سوق دهد.

وی در ادامه گفت: نکته مهم اینجاست که آمریکا نباید مشکلات را برای ما حل و فصل کند یا جایی وارد جنگ شود. بلکه باید ما را سازمان‌دهی و تشویق کرده و برنامه پیشهاد دهد در حالیکه ما به عنوان جهان باید در آرامش و آسایش باشیم. این نوع از رهبری نیاز است.

رئیس جمهور سابق لهستان ادامه داد: من در دیدار اوباما به او می گویم یا می‌خواهید ابرقدرت باشید و ما را رهبری کنید یا باید ابرقدرت بودن را به لهستان بسپارید و ما می‌دانیم با آن چه کنیم.

اوباما قرار است ماه آتی میلادی و برای شرکت در بیست و پنجمین سالگرد خروج لهستان از نظام کمونیستی، به ورشو برود.

لخ والسا و باراک اوباما در 2011 موفق نشدند یکدیگر را در جریان سفر اوباما به ورشو ملاقات کنند.

انتهای پیام

کد N299622

وبگردی