آفتاب
اخبار بحرین/

جزیره ستره پادگان نظامی شد/ممانعت از مشارکت مردم در تشییع شهید بحرینی

جزیره ستره پادگان نظامی شد/ممانعت از مشارکت مردم در تشییع شهید بحرینی

ممانعت از مشارکت مردم در مراسم تشییع شهید محمود سید محسن در ستره و تبدیل این جزیره به پادگان نظامی،آزادی موسس مرکز حقوق بشر بحرین تا ساعاتی دیگر و انتقاد شبکه مدافعان آزادی رسانه ای در جهان عرب از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، علی العسیری از نمایندگان سابق مجلس بحرین گفت: نظامیان رژیم مانع حضور من در جزیره ستره برای مشارکت در مراسم تشییع شهید سید محمود سید محسن شدند.این در واقع تلاشی بزدلانه برای ممانعت از حضور شهروندان در تشییع این شهید است.

این در حالی است که جمعیت الوفاق اسلامی بحرین خواستار مشارکت گسترده در مراسم تشییع شهید سید محمود در ستره شد.قرار است پیکر این شهید بحرینی ساعت چهار بعد از ظهر به وقت بحرین در ستره تشییع شود.سید محمد سید محسن بر اثر اصابت سلاح ممنوعه ساچمه ای به شهادت رسیده است.

در بیانیه الوفاق آمده است: قاتلانی که دستشان به خون ملت بیگناه بحرین آغشته است باید قصاص شوند.شهدا برای کشور آزادی و کرامت به ارمغان می آورند.

از سوی دیگر شبکه المنار گزارش داد: نظامیان رژیم بحرین با قرار دادن موانع خاکی مانع مشارکت مردم این کشور در مراسم تشییع شهید سید محمود محسن شدند.

این در حالی است که منابع وابسته به مخالفان بحرینی اعلام کردند: وزارت کشور رژیم بحرین قصد دارد که تدابیر ویژه ای را در کافی نت ها برای کنترل بیشتر مراجعه کنندگان به اینترنت اتخاذ کند.

این منابع اعلام کردند: این تدابیر عبارتند از نصب دوربینهایی در کافی نت ها و ملزم کردن کافی نت داران به عدم ارائه خدمات به کاربرانی مگر پس از اثبات هویت آنها و مدت و تاریخ استفاده از اینترنت.

از سوی دیگر محمد الجشی از وکلای بحرنی اعلام کرد: نبیل رجب فعال حقوق بشری بحرینی امروز آزاد می شود زیرا رژیم هیچ بهانه ای برای نگه داشتن وی پس از دوران محکومیت وی ندارد و یک ساعت هم نمی تواند وی را در حبس نگه دارد.

شایان ذکر است که نبیل رجب از فعالان حقوق بشری و موسس مرکز حقوق بشر بحرین به همراه عبدالهادی الخواجه از دیگر فعالان است.وی عضو بسیاری از سازمانهای بین المللی است.فعالیت های گسترده وی سبب آگاه شدن مجامع بین المللی از موارد فراوان نقض حقوق بشر در بحرین شده است.در مارس2013 مجلس اربیان بزنیس نبیل رجب را در زمره 500 شخصیت موثر در جهان عرب دانست.

از سوی دیگر شبکه مدافعان آزادی رسانه ای در جهان عرب موسوم به "سند" در گزارشی درباره وضعیت آزادی رسانه ای در جهان عرب2013 با عنوان الهاویه به اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه اصحاب رسانه پرداخته است.

در این گزارش این شبکه، بحرین در زمره سه کشور خاورمیانه و شمال آفریقا که مانع اقدام رسانه ها می شوند آورده شده و به 131 مورد نقض علیه رسانه ها پرداخته شده است.

گزارش شبکه مدافعان آزادی رسانه به فیلتر هفتاد سایت از سوی وزارت امور ارتباطات رژیم بحرین و ممانعت از فعالیت روزنامه نگاران و خبرنگاران،بازداشت و زندانی کردن 11 روزنامه نگار،هفت مورد ممانعت از پوشش رسانه ای،هفت مورد تعدی به دارایی های روزنامه نگاران و سه مورد ضرب و شتم روزنامه نگاران از سوی دستگاه های امنیتی آل خلیفه،دو مورد شکنجه و سه مورد ضرب و جرح هنگام پوشش رویدادها اشاره می کند.

 

کد N299610

وبگردی