آفتاب

تصویری که اوکراینی ها را به "خود زنی" متهم کرده است

تصویری که اوکراینی ها را به "خود زنی" متهم کرده است

مهر نوشت:

تصویری ویدئویی از حوادث اخیر شهر دونتسک و حومه آن در یوتیوب منتشر شده که نشان می دهد نیروهای اوکراینی در نتیجه شلیک گلوله از سوی بالگرد ارتش این کشور کشته شده اند و نه توسط جدایی طلبان طرفدار روسیه.

راشا تودی امروز شنبه با استناد به یک تصویر ویدئویی که در شبکه اجتماعی یوتیوپ منتشر شده اعلام کرد که نظامیان اوکراینی کشته شده در جریان تحولات اخیر این کشور به دست نیروهای خودی کشته شده اند.

بر اساس این گزارش، دیروز جمعه اعلام شد که حمله به یک پاسگاه پلیس در شهر وولنوواخا در 30 کیلومتری جنوب دونتسک منجر به کشته شدن 16 نفر از نیروهای امنیتی اوکراین شد. کشته شدن این تعداد نیرو در یک حمله، مرگبارترین روز برای نیروهای امنیتی اوکراین را رقم زد و دولت موقت اوکراین، روسیه را متهم کرد که با تحریک جدایی طلبان به انجام چنین اقداماتی قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز یکشنبه برگزار می شود خلل ایجاد کند.

روز گذشته رسانه های غربی مدعی شدند که جدایی طلبان منتسب به روسیه، این 16 نظامی اوکراینی را کشته اند اما ساعاتی بعد از انتشار این خبر تصویری بر روی یوتیوپ قرار گرفت که حکایت داشت نیروهای اوکرینی از سوی یک بالگرد متعلق به ارتش اوکراین هدف قرار گرفته اند.

در این تصویر ویدئویی که به مدت هشت دقیقه تحولات شهر وولنوواخا را روایت می کند به خوبی مشخص است که یک بالگرد ارتش اوکراین در حال تیراندازی به یک پاسگاه پلیس است.

رسانه های غربی قصد دارند با نسبت دادن این گونه تحولات به نیروهای هوادار روسیه، فشارهای خود بر مسکو را توجیه کنند از همین رو با انشتار اخبار دروغ تلاش دارند که روسیه را عامل اصلی اغتشاشات اوکراین معرفی کنند.

26149

کد N299293

وبگردی