آفتاب

220 هزار نیروی امنیتی حفظ امنیت انتخابات مصر را برعهده دارند

220 هزار نیروی امنیتی حفظ امنیت انتخابات مصر را برعهده دارند

وزارت کشور مصر از آمادگی کامل نیروهای امنیتی برای تامین امنیت روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، عبدالفتاح عثمان، معاون وزیر کشور در امور رسانه‌ها در نشستی که با افسران عالی رتبه مصر داشت از آمادگی کامل این وزارتخانه و نیروهای مسلح برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر داد.

وی گفت: نیروهای امنیتی مسئولیت کنترل تمام حوزه‌های انتخاباتی را برعهده گرفته‌اند.

عثمان در این خصوص اظهار کرد: 220 هزار نیروی پلیس به علاوه گروه‌های دیگر مسئولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده می‌گیرند.

وی تاکید کرد: نقش نیروهای پلیس تنها به تامین امنیت کمیته‌ها و حوزه‌های انتخاباتی منحصر می‌شود و این نیروها در روند چگونگی برگزاری انتخابات در داخل این کمیته‌ها مداخله نمی‌کنند مگر در شرایط اضطراری و آن هم در صورتی که ناظران کمیته‌ها خواستار مداخله آن‌ها شوند.

سرهنگ احمد علی، سخنگوی نظامی مصری نیز اعلام کرد: فرماندهی کل نیروهای مسلح تمامی اقدامات لازم را به منظور تامین امنیت انتخابات در سطح کشور با کمک وزارت کشور اتخاذ کرده است و فضای امنی را برای 53 میلیون و 909 هزار و 306 هموطن مصری که قرار است رای‌های خود را به صندوق بیندازند، فراهم کرده است.

احمد علی در سخنانش اظهار داشت: فرماندهی کل نیروهای مسلح به تمام نیروهای شرکت کننده در این خصوص فهمانده است که وظیفه مهمی در حمایت از شهروندان مصری دارند و با هر تهدیدی علیه امنیت حوزه‌های انتخاباتی مبارزه خواهند کرد.

وی در این خصوص افزود: اسلحه و امکانات لازم به این افراد داده شده و در مورد چگونگی مقابله با شرایط اضطراری آن هم طبق چارچوب‌های قانونی به این گروه‌ها‌ آموزش‌هایی داده شده است.

وی اعلام کرد: همه نیروهای امنیتی آماده اجرای عملیات امداد رسانی پزشکی هستند و در این خصوص از هواپیماهای امدادرسان استفاده می‌شود. همچنین هواپیماهایی به منظور تصویربرداری هوایی و ماشین‌هایی که مجهز به سیستم پخش مستقیم از روند برگزاری انتخابات هستند در این مناطق مستقر شده تا هرگونه اقداماتی را که روند برگزاری انتخابات را با مشکل رو به رو می‌سازد، سریعا به دستگاه‌های مربوطه و ارتش مخابره کنند و اقدامات مناسب در مورد آن‌ها اتخاذ شود.

انتهای پیام

کد N299254

وبگردی