آفتاب

حمله سیک‌های معترض به پارلمان پاکستان

حمله سیک‌های معترض به پارلمان پاکستان

ده‌ها تن از سیک‌های باتوم به دست پاکستان با حمله به پارلمان این کشور از ورودی آن گذشتند و وارد محوطه این مجتمع شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، سیک‌های معترض تحصن دو ساعته‌ای در محوطه پارلمان پاکستان واقع در اسلام آباد برگزار کردند و پس از گفتگو با مقام‌های امنیتی و قانون‌گذاران از حزب حاکم مسلم لیگ شاخه نواز متفرق شدند.

این افراد به حملات اخیر علیه معابدشان معترض بودند و مقام‌های پلیس وعده دادند که از آن‌ها حمایت کنند.

ظفر علی شاه، یکی از قانونگذاران از حزب حاکم نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد که رهبران سیک‌ها از حملات اخیر علیه معابدشان در استان سند شکایت داشتند.

وی افزود: ما به آن‌ها اطمینان داریم که دولت هر آنچه در توان دارد برای حمایت از آن‌ها انجام خواهد داد و آن‌ها متفرق شدند.

یکی از قانون‌گذاران در جامعه اقلیت سیک اعلام کرد که معترضان به دلیل ورود با زور به داخل محوطه پارلمان عذرخواهی کردند.

از سوی دیگر خبرگزاری شینهوا گزارش داد دست کم چهار سرباز به دلیل وقوع انفجاری در خودرویشان در شمال غربی پاکستان کشته شده‌اند. ارتش پاکستان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرده، این حادثه پس از برخورد خودروی نظامیان با یک مین در منطقه‌ای در نزدیکی مرز افغانستان ‌ پاکستان به وقوع پیوست.

طبق گزارش رسانه‌ها، این نظامیان در حال اعزام به منطقه عملیاتی بودند که با مین برخورد کردند. مجروحان نیز به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شدند. هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

انتهای پیام

کد N299138

وبگردی