آفتاب
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛

گزارش یک رسانه عربی درباره حمایتهای گسترده مبارک از صدام در جنگ علیه ایران

گزارش یک رسانه عربی درباره حمایتهای گسترده مبارک از صدام در جنگ علیه ایران

شبکه اسکای نیوز عربی امروز در گزارشی مفصل همزمان با سالروز فتح خرمشهر به حمایتهای گسترده حسنی مبارک و برخی دیگر از رژیمهای عربی از عراق در جریان جنگ علیه ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه اسکای نیوز عربی امروز در گزارشی به حمایتهای گسترده رژیم "حسنی مبارک" از "صدام" دیکتاتور عراق در جریان جنگ علیه ایران پرداخت.

در این گزارش با اشاره به کمکهای حکومتهای وقت مصر و اردن به رژیم بعثی عراق تصاویری از دیدارهای صدام با مبارک و "ملک حسین" پادشاه وقت اردن منتشر شد.

مقامات مصری در جریان جنگ تحمیلی شماری از افسران ارشد خود را برای جنگیدن در کنار ارتش عراق به این کشور اعزام کردند. در همین سالها کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیشترین کمکهای مالی را جهت خریدهای تسلیحاتی به عراق اختصاص داده بودند.

شبکه اماراتی اسکای نیوز عربی که طی روزهای اخیر در کنار رسانه های سعودی به حمایت از "عبدالفتاح السیسی" ژنرال سابق ارتش مصر در انتخابات ریاست جمهوری مصر مشغول است، تلاش کرده در این گزارش با مصاحبه هایی که با کارشناسان جهان عرب داشته، تصویر مثبتی از حمایتهای اعراب از عراق در دوران جنگ تحمیلی ارائه کند.

در این گزارش به جنایات رژیم بعث علیه ملت عراق و ایران در جریان جنگ تحمیلی و فجایعی همچون بمباران شیمیایی حلبچه (شهر کردنشین داخل عراق) و استفاده از گازهای شیمیایی علیه رزمندگان اسلام هیچ اشاره ای نشده است.

انتشار این گزارش در سالروز فتح خرمشهر  (سوم خرداد 1361)، رشادتهای رزمندگان اسلام را در جریان جنگ تحمیلی و در مواجهه با رژیم متجاوز بعث عراق که به طور گسترده مورد حمایت کشورهای عربی منطقه و غربیها قرار داشت، یادآوری می کند.

کد N299013

وبگردی