آفتاب

نامزدهای کمیسیون اروپا و آینده قاره سبز

نامزدهای کمیسیون اروپا و آینده قاره سبز

تهران- ایرنا- انتخابات پارلمان اروپا در حالی در همه کشورهای عضو این اتحادیه در حال برگزاری است که برای نخستین بار، گروه های سیاسی از پیش، نامزدهای خود را برای پست ریاست کمیسیون اروپا معرفی کرده اند.

به گزارش شبکه خبری ˈیورو نیوزˈ، ˈمارتین شولتزˈ از حزب سوسیالیست اروپا، ˈژان کلود یونکرˈ نامزد حزب مردم اروپا، ˈگی فورهوفتادˈ نماینده اتحاد لیبرال دمکرات های اروپا، ˈاسکا کلرˈ از حزب سبزها و ˈآلکسیس سیپراسˈ نامزد حزب چپ اروپا، پنج نامزد اصلی احراز پست ریاست کمیسیون اروپا هستند.

فورهوفتاد نخست وزیر سابق بلژیک در دفاع از اندیشه اروپایی فدرال و یکپارچه تر، عنوان کرد: ما برای حل مشکلاتی چون تغییرات آب و هوایی، بیکاری و مشکلات مالی که از آن سوی اقیانوس می آید به همکاری اروپایی و اتحادیه قوی تر اروپا نیاز داریم که بتواند از الگوی خود در برابر چین، هند و آمریکا دفاع کند.

اسکا کلر تنها زن آلمانی دانمارکی تبار عضو پارلمان که به همراه ˈژوزه بووهˈ نامزد سبزها برای کمیسیون اروپا محسوب می شود به رغم سن پایین و جوانی اش توانست در مناظره ها دفاع موثری از اصول حزب خود ارائه دهد.

وی معتقد است: آنچه که باید انجام داد سرمایه گذاری برای آینده و سرمایه گذاری برای آن چیزی است که جامعه به آن نیاز دارد. جامعه به گذار اقتصادی و پاک تر شدن محیط برای توقف تغییرات اقلیمی نیازمند است.

ژان کلود یونکر نخست وزیر سابق لوکزانبورگ و نامزد راست میانه از عملکرد خود در ریاست گروه اروپا در دوران بحران اقتصادی منطقه یورو دفاع می کند.

وی معتقد است: به عنوان رییس گروه اروپا، ˈمعاهده ثبات و رشدˈ اقتصادی اروپا را اصلاح کردم. این اقدام نه برای ادامه یافتن سیاست ریاضتی بلکه با توجه به تاثیرات اقتصادی منفی صورت گرفت. من اروپا را می شناسم. هر کس که بخواهد آینده اروپا را شکل دهد باید تجربه داشته باشد که من آن را دارم.

مارتین شولتز آلمانی 58 ساله و رهبر سوسیال دمکرات ها، دیگر نامزدی است که ریاست پارلمان اروپا را نیز برعهده دارد. او که معمولا منتقد رهبری این اتحادیه است از اروپایی نزدیک تر با آرای 500 میلیون نفر شهروند اروپا دفاع می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا در جهت تضمین استانداردهای بالای برای زندگی شهروندان حرکت کند. ما برای رسیدن به این امر به قوانین مشترک نیاز داریم و نه به مقررات بیش از حد.

ˈآلکسیس سیپراسˈ نماینده انقلاب یونان علیه سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی نیز نامزد گرایش چپ اروپا است. او در بروکسل علیه قدرت بانک ها و برای اتحادیه ای منسجم تر مبارزه می کند.

وی اعلام می کند: ما برای در هم شکستن دیوار پول و غلبه بر اختلاف و فاصله شمال و جنوب رای می دهیم. این اختلافات طرح ایده آل اروپایی و خود اروپای واحد را نابود می کند.

انتخابات پارلمان اروپا از روز پنجشنبه آغاز شده و تا فردا (یکشنبه) ادامه دارد.

ˈخوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپایی و به عبارتی بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است که بیش از 10 سال عهده دار این سمت بوده است. این بار برخلاف دوره های پیشین، علاوه بر رهبران کشورهای اروپایی، نمایندگان پارلمان اروپایی نیز در تعیین جانشین باروسو نقش خواهند داشت.

کمیسیون اروپا نقش قوه مجریه را در اتحادیه اروپا ایفا می کند. این کمیسیون مسئول پیشنهاد قوانین، اجرای تصمیم گیری ها، تنفیذ پیمان نامه ها و انجام کارهای روزمره اتحادیه اروپا است.

ساختار کمیسیون اروپا بصورت کابینه ای متشکل از 27 نماینده یا کمیسیونر است و هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای یک نماینده در کمیسیون اروپا هستند. این نمایندگان نه برای پیگیری منافع کشور خود، بلکه در راه تحصیل منافع همهٔ اتحادیه اروپا فعالیت می کنند.

ریاست کمیسیون اروپا از آن جهت حایز اهمیت است که تغییر آن تغییر دیگر 27 کمیسیونر اتحادیه اروپا را نیز منجر می شود.

دفتر اصلی کمیسیون اروپا در شهر بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد.

اروپام ** 9053 ** 1064
کد N298900

وبگردی