آفتاب
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خواستار شد

عزم همه‌جانبه در قبال تهمت خشونت‌گرایی به پیامبر(ص)

عزم همه‌جانبه در قبال تهمت خشونت‌گرایی به پیامبر(ص)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: خداوند وجود نازنین پیامبر‌(ص) را نماد رحمت و هادی جهانیان قرار داده است آیا جفا نیست برخی نویسندگان مزدور اتهام خشونت‌گرایی به پیامبر‌(ص) و خاندان گرامی ایشان را روا بدارند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: خداوند وجود نازنین پیامبر‌(ص) را نماد رحمت و هادی جهانیان قرار داده است آیا جفا نیست برخی نویسندگان مزدور اتهام خشونت‌گرایی به پیامبر‌(ص) و خاندان گرامی ایشان را روا بدارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در همایش بین‌المللی جایزه بزرگ پیامبر‌ اعظم(ص) که در تالار سوره حوزه هنری و با شرکت مهمانان خارجی از 15 کشور برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر طلیعه آزادی و افتخار و سربلندی برای نظام جمهوری اسلامی و ثمره شهادت و ایثار در راه خداوند متعال بود لذا این روز عید بزرگی برای همه ملت ایران است.

وی افزود: بعثت پیامبر‌(ص) آغاز حرکت به سوی کمال انسانیت و بشریت است که سعادت و راه و مسیر رسیدن به کمال مطلوب را به جهانیان نشان می‌دهد.

اختری با تشریح اهداف برپایی جشنواره جایزه بزرگ پیامبر‌اعظم (ص) گفت: این جشنواره پاسخی به یاوه‌گویان و توطئه‌گران و دشمنان اسلام است و علت اساسی برای برپایی این حرکت پاسخ به اتهامات و شبهات و اسائه ادب و اهانت‌هایی است که به ساحت مقدس دین اسلام، قرآن کریم و شخص پیامبر‌(ص) در سالیان اخیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: از آغاز نگارش کتاب شیطانی سلمان رشدی، حرکتی شوم در جامعه بین‌المللی به دست توطئه‌گران آغاز شد البته اساس این اتهامات از همان آغاز حرکت نبوت برای همه پیامبران وجود داشته و در زمان هر پیامبر‌ی دشمنان او حرکت زشت استهزاء و تمسخر در مقابله با خط پیامبرا‌ن را داشته‌اند که مطابق آیات قرآن در زمان پیامبر‌(ص) همین بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) در ادامه به نگارش کتاب موهن و شیطانی سلمان رشدی درباره قرآن و پیامبر‌(ص) اشاره و تصریح کرد: بعد از حرکت ناشایست سلمان رشدی ملعون، امام خمینی‌(ره) از همان روز نخست انتشار کتاب، به دلیل درک عمق توطئه، موضع‌گیری قوی و شجاعانه‌ای داشتند و با حکم ولایتی خود، حکم ارتداد این فرد خائن را صادر کردند چون می‌دانستند ادامه این جریان دامنه توهین را گسترده‌تر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه با گذشت زمان دیدیم که دشمنان با انتشار کتاب‌ها، فیلم‌ها، کاریکاتورها و مطالب وهن آمیز و حتی قرآن‌سوزی، این حرکت کثیف و ناشایست خود را دنبال کرده‌اند که سرچشمه این حرکات را باید در صهیونیزم بین‌الملل دانست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) گفت: انتظار می‌رفت، موضع‌گیری بین‌المللی در مقابل این حرکت مطلوب باشد چراکه این اتهامات در واقع پاسخی در برابر موج اقبال جهانیان به اسلام بوده و عامل اصلی ترس دشمنان است و لذا مسلمانان باید بیش از پیش غیرت نشان می‌داند.

اختری یادآور شد: البته در مقابل نمایش فیلم موهن واکنش‌ها و اعتراضات مردمی در گوشه کنار دنیا به ویژه در ایران اسلامی به همراه موضع‌گیری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای مقابله با این جریان بسیار صریح و روشن و شجاعانه صورت گرفت، اما مسلمانان دنیا آن‌گونه که باید مقابله و عکس‌العمل و اقدام بارزی از خود نشان نداده‌اند.

وی ادامه داد: خداوند وجود نازنین پیامبر‌(ص) را نماد رحمت و هادی جهانیان قرار داده است آیا جفا نیست برخی نویسندگان مزدور حتی در نظام جمهوری اسلامی ایران هم تهمت خشونت‌گرایی به پیامبر‌(ص) و خاندان گرامی او ببندند؟ ما نیاز به حرکت و عزم همه جانبه در قبال این حرکت‌ها داریم.

اختری اظهار کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به عنوان رابط با مسلمانان در اقصی نقاط جهان در این جبهه به میدان آمد، کتاب‌های زیادی را به زبان‌های خارجی منتشر کرد، اما تصورمان این است که فراخوان عمومی برای عاشقان و علاقمندان به پیامبر‌(ص) کارآمدتر است و لذا بر آن شدیم جشنواره پیامبر‌(ص) را راه‌اندازی کنیم.

وی علت خصومت‌ها و توهین‌ها علیه پیامبر‌(ص) را جهل و نادانی دانست و افزود: چرا برخی سازندگان فیلم فتنه مسلمان شدند؟ برای این‌که فهمیدند، کارشان از اساس دروغ بود، ما باید با جهل مبارزه کنیم لذا بهترین زبان تاثیرگذار را هنر سینما دانستیم تا حقایق آن طور که باید به مردم ارائه شود.

اختری خاطرنشان کرد: دروغ‌ها و فرهنگ‌های ناشایست از همین طریق به خورد مردم دنیا داده می‌شوند و ما با داشتن هنرمندان متعهد اسلامی در جهان اسلام و کشور اسلامی‌مان می‌باید از ظرفیت بالقوه به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) در پایان گفت: امروز شاهد تهمت‌هایی هستیم که به زحمات بیست و ساله پیامبر‌اکرم‌(ص) روا می‌شود و نتوانستیم به خوبی وجود سراسر مهربانی عطوفت متانت اخلاق حسنه و فضائل پیامبر‌(ص) را به جهان معرفی کنیم، لذا باید از وجود مقدس ایشان عذرخواهی کنیم چرا که پیامبر‌اعظم‌(ص) حبل‌الله المتین و تنها راه نجات از گرفتاری‌ها و مسیر هدایت کمال و سعادت بشریت است.

انتهای پیام

کد N298853

وبگردی