آفتاب
معاون حقوقی رئیس جمهور:

تاکید مراجع بر صیانت از بیت المال/ تعامل دیوان و دولت برای حفاظت از بیت المال و آبروی مدیران

 تاکید مراجع بر صیانت از بیت المال/ تعامل دیوان و دولت برای حفاظت از بیت المال و آبروی مدیران

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در راستای حفاظت از بیت المال و آبروی مدیران بر لزوم پیشگیری از تخلف تاکید داریم که در این راستا مقرر شد دیوان و دولت تعامل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه اولین اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی الهام امین زاده در جمع خبرنگاران در خصوص این نشست گفت: این جلسه سومی بود که با دیوان محاسبات به عنوان یک نهاد نظارتی بر امور مالی کشور داشتیم.

وی ادامه داد: امروز دستگاههای اجرایی و نظارتی جلسه مشترکی را برگزار کردند تا در راستای تحقق سال فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی تدبیری بیندیشند.

امین زاده تاکید کرد: مدیریت جهادی می طلبد که اقتصادی پرنشاط و بدون فساد داشته باشیم. اگر نتوانیم جلوی فساد را بگیریم و مدیریت سریع و پرشتاب اقتصادی داشته باشیم نمی توانیم به اهدافمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بالنده دست یابیم.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات به عنوان بخش نظارتی بعد از سوء استفاده های مالی به پرونده ها ورود پیدا می کند، گفت: برای حفاظت از بیت المال و آبروی مدیران در این جلسه مشترک بر لزوم اتخاذ سیاست های پیشگیری تاکید شد و ساز و کارهای تعامل دستگاههای دولتی با نهادهای نظارتی در راستای پیشگیری از تخلفات تدوین شد.

به گزارش مهر، الهام امین زاده در سخنرانی خود در این جلسه نیز با اشاره به دیدارش با علما و مراجع گفت: اکثریت علما و مراجع بر لزوم حفاظت از بیت المال تاکید داشتند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: در نظارت به هیچ عنوان قصد ما مچ گیری نیست و تلاش ما حفاظت از بیت المال و آبروی مدیران است.

وی با اشاره به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص خوداظهاری مسئولان کشور در مورد اموالشان، گفت: نمایندگان طرحی را به تصویب رساندند که بر اساس آن 150 هزار نفر از مسئولان مشمول خوداظهاری در اموال می شوند که قضات، روسای بانک ها و اعضای مجلس خبرگان جزئی از این افراد هستند.

امین زاده از پیشنهاد رئیس دیوان محاسبات مبنی بر تشکیل کمیته مشترک در راستای تعامل دستگاههای اجرایی و دیوان برای پیشگیری از تخلفات، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی، تصمیمات قوی و بدون فساد مدیران را می طلبد. اگر فساد با این سرعت ادامه یابد جامعه را از درون پوک می کند و اگر فساد اقتصادی از درون مثل موریانه نظام را بخورد نمی توانیم تضمین کنیم در آینده نظامی قوی کشور را اداره کند.

وی ادامه داد: معمولا برداشت مدیران اجرایی از قوانین با رویه دستگاههای نظارتی متفاوت است که این امر موجب می شود ریسک مدیریتی بالا برود. اگر فهم مشترکی از قوانین وجود نداشته باشد، تخلفات شکل گرفته و دیوان ورود می کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران اجرایی کمتر از رویه دیوان اطلاع دارند، گفت: اگر رویه های دیوان به دستگاههای اجرایی آموزش داده شود روسای دستگاهها می توانند اقداماتشان را با رویه دیوان هماهنگ کنند؛ از این رو قصد داریم این آموزش را به طور خاص برای دستگاههایی که دعاوی زیادی در دیوان دارند آغاز کنیم.

در ادامه این جلسه فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات نیز به ارائه گزارشی از راهکارهای تعامل دیوان با دستگاههای اجرایی پرداخت.

 

 

 

کد N298787

وبگردی