آفتاب
عبدالفتاح السیسی:

مردم مصر به اخوان المسلمین اعتماد ندارند/لزوم نابودی گروههای تروریستی و تکفیری در سوریه

مردم مصر به اخوان المسلمین اعتماد ندارند/لزوم نابودی گروههای تروریستی و تکفیری در سوریه

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر با اعلام اینکه مردم این کشور به اخوان المسلمین اعتماد ندارند گفت: گروه های تروریستی و تکفیری باید از سوریه حذف شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالفتاح السیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در گفتگو با روزنامه الجریده چاپ کویت اظهار داشت: تنها هدف ما ساخت میهن از طریق مشارکت تمام شهروندان مصری است و همه ما باید در ساخت آینده ای برای فرزندانمان سهیم باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که تمام مصری ها در انتخابات شرکت کنند چرا که این مسئله یک تکلیف ملی محسوب می شود. تهدید گروه های تروریستی مبنی بر اینکه رای دهندگان را هدف قرار می دهند نباید باعث نگرانی شود و مانع حضور مردم در انتخابات شود، کسی از این تهدیدات نمی هراسد و همه در انتخابات شرکت خواهند کرد.

عبدالفتاح السیسی همچنین در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن اظهار داشت: مصر هرگز مواضع عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در قبال مردم مصر را فراموش نخواهد کرد، نخستین کشوری که قصد دارم به آن سفر کنم عربستان سعودی است و ما می خواهیم از حکیم عرب قدردانی کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در بخش دیگر سخنان خود گفت: امنیت خلیج فارس امنیت مصر محسوب می شود و ما هرگز اجازه نخواهیم داد به آن آسیبی برسد. اگر هر یک از کشورهای [عربی] حاشیه خلیج فارس مورد حمله قرار بگیرد ما سکوت نخواهیم کرد و در صورتی که مصر فراخوانده شود فورا به آن پاسخ خواهد داد.

السیسی درباره تحولات لیبی نیز گفت: لیبی طی دو سال گذشته به کانون تجمع شبه نظامیان مسلح و افراطی تبدیل شد. مصر هرگز اجازه نخواهد داد از داخل لیبی هدف حمله تروریستی قرار گیرد. ما منتظر نمی نشینیم تا تروریسم وارد کشورمان شود و باید با آن مقابله کرد. همچنین برای تغییر خطابه های دینی که به اسلام آسیب می رساند تلاش خواهیم کرد.

وی درباره اوضاع سوریه اظهار داشت : واقعیت میدانی در سوریه پیشرفت بسیاری داشته است و نیازمند بازنگری است، این واقعیت جدید نیازمند راه حل سیاسی است و باید از گزینه نظامی پرهیز کرد.

عبدالفتاح السیسی خاطرنشان کرد: سوریه کشوری یکپارچه است، تجزیه نمی شود زیرا تجزیه آن مشکل ساز خواهد بود و واقعیت جدید و پیچیده ای را به وجود خواهد آورد. ما نیز در مقابل معادله حفظ واقعیت سوریه قرار داریم و باید گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه حذف شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اخوان المسلمین اظهار داشت: مشکل اخوان المسلمین با ملت مصر است که اعتماد خود را به این گروه از دست داده است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که دانشگاه الازهر در ارائه اسلام واقعی و میانه به جوانان نقش ایفا کند زیرا در غیر این صورت افراط گرایی همچنان وجود خواهد داشت.

کد N298350

وبگردی