آفتاب

واکنش احمدی مقدم به اعدام مه آفرید/ تنها 5 درصد بدحجابان به مرکز پلیس منتقل می شوند

واکنش احمدی مقدم به اعدام مه آفرید/ تنها 5 درصد بدحجابان به مرکز پلیس منتقل می شوند

فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به اعدام مه آفرید خسروی گفت: اگرچه قاطعیت جنبه پیشگیری دارد اما باید با بازدارندگی کاری کنیم که این گونه جرایم تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح شنبه در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در واکنش به اعدام مه آفرید امیرخسروی اظهار داشت: برخورد با مفسدان اقتصادی و قاطعیت در آن جنبه پیشگیری دارد اما مهمتر آن است که ساختار بهبود یابد تا شاهد بازتولید این گونه مفاسد نباشیم.

وی در مورد معرفی 18 هزار بدحجاب به قوه قضائیه از سوی پلیس گفت: اعلام این آمار ضرورتی نداشت و آمار موجود در شورای اجتماعی کشور مطرح شده است. خوشبختانه شاهد کاهش معرفی بدحجابان نسبت به سالهای گذشته هستیم و تلاش پلیس این است که در محل با افراد هنجارشکن تذکر دهد و افرادی که به قوه قضائیه معرفی شدند کسانی هستند که چندین بار از پلیس تذکر گرفته اند.

رئیس پلیس کشور افزود: تعداد افرادی که به قوه قضائیه معرفی شدند نسبت به جمعیت کشور عدد زیادی نیست.

وی با بیان اینکه تذکر به بدحجابان در نیروی انتظامی بازداشت نیست افزود: ماموران و مشاوران سعی می کنند با مشورت و کمک خانواده ها این افراد را ارشاد کنند.

به گفته احمدی مقدم ، تنها 5 درصد از افراد به دلیل بی حجابی به مراکز انتظامی منتقل می شوند و نیم درصد آنها به مراجع قضائی معرفی می شوند این در حالی است که نیم درصد افراد منتقل شده نیز به هنجارشکنی خود ادامه می دهند.

وی خواستار اعمال مجازات های سنگین برای سارقان شد و افزود: علاوه بر مجازات های سنگین باید مبارزه و سرعت کشف را افزایش دهیم.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه باید در زیرساخت های رایانه ای و شبکه ها بازنگری انجام شود افزود: انجام نظارت های مستمر و موثر می تواند از این که عده ای پول بادآورده به جیب بزند جلوگیری کند چرا که این موضوع در شان نظام و مردم نیست.

وی در پایان در مورد دریافت یارانه ماموران نیروی انتظامی گفت: ثبت نام توسط ستادکل و دستگاه های امنیتی انجام شد تا اطلاعات اعضا حفظ شود. در مرحله دوم نیز به دلیل ابهامات در میزان حقوق پایه ماموران تاخیراتی به وجود آمد اما دولت به قولش عمل کرد و نیروهای پلیس یارانه می گیرند.

کد N298303

وبگردی