آفتاب
جبلی در گفتگو با مهر : 

سفر رئیس جمهور تونس به تهران در دستور کار است/ دوازدهمین کمیسیون مشترک ایران و تونس در مرداد ماه 

سفر رئیس جمهور تونس به تهران در دستور کار است/ دوازدهمین کمیسیون مشترک ایران و تونس در مرداد ماه 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس گفت: سفر رئیس چمهور تونس به تهران در دستور کار است و با توجه به اینکه ایشان برای سفر به تهران ابراز تمایل کرده است امیدواریم در ماه های آینده شاهد سفر رئیس جمهور تونس به تهران باشیم.

پیمان جبلی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روابط ایران و تونس گفت: روابط دو کشور خوشبختانه روند خوب و مناسبی را طی می کند  و رفت و آمدهای بسیار خوبی اتفاق افتاده است . 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در حوزه اقتصادی تحولات خوبی روی داده است ، اظهار داشت : شاهد رفت و آمد هیأت های تجادی و اقتصادی هستیم و در همین راستا رئیس اتاق بازرگانی به ریاست هیأت 23 نفره اخیرا به تونس سفر کردند که سفر خوب و موفقیت آمیزی بود.

جبلی با اشاره به اینکه موافقت نامه صنایع دستی و بازرگانی ایران و تونس در این سفر به امضا رسید ، تصریح کرد: شورای بازرگانان ایران و تونس نیز قرار است تشکیل شود که در این راستا اتاق بازرگانی تونس اعضای شورا را معرفی و اتاق بازرگانی ایران نیز باید اعضای شورا از سوی ایران را معرفی کند.

وی همچنین تأکید کرد: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران نیز در پایتخت تونس برگزار شد که بسیار مهم بود و ظرف یک یا دو هفته آینده نیز سفر تخصصی سازمان توسعه و تجارت در مورد لیست کالاهای مشمول توسعه تجاری انجام می شود.

جبلی گفت: بعد از ماه مبارک رمضان و در مرداد ماه نیز قرار است دوازدهمین کمیسیون مشترک ایران و تونس در تهران برگزار شود که به این وزیر بازرگانی تونس به تهران سفر می کند.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز میزبان حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور بودیم ، گفت: در حوزه سیاسی رایزنی ها با طرف تونسی ادامه دارد . در حالت مشورت دائمی با دوستان تونسی در موضوعات مختلف هستیم و روابط از اقدام خوبی برخوردار است .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس درباره سفر رئیس جمهور تونس به ایران ، تصریح کرد: برنامه ریزی برای سفر روسای جمهور زمان بر است و باید برنامه ریزی مناسب صورت گیرد . سفر رئیس چمهور تونس نیز در دستور کار است و با توجه به اینکه ایشان برای سفر به تهران ابراز تمایل کرده است امیدواریم در ماه های آینده شاهد سفر رئیس جمهور تونس به تهران باشیم.

جبلی درباره حجم روابط اقتصادی ایران و تونس تصریح کرد: در اقتصاد و روابط اقتصادی متکی به چند عنصر از جمله فسفات در معامله بودیم که در سال های پیش از انقلاب تونس تولید فسفات کاهش پیدا کرد و در حال حاضر در تلاش هستیم که با متنوع کردن مواد مورد مبادله و برطرف کردن مشکلات حمل و نقل و ارتباطات بانکی نسبت را بالاتر ببریم . این جدیت در دو طرف وجود دارد .

وی ادامه داد: یکی از اقدامات در این موضوع موافقت نامه بانکی است که آماده شده و قرار است در کمیسیون مشترک اقتصادی دو طرف امضا شود .

وی با اشاره به سفر هیأت های تجاری استان های دو کشور در آینده نزدیک ، بیان کرد: متأسفانه در مورد کشور ما اطلاعات کافی در تونس وجود ندارد و سفرها عمدتا با هدف آشنایی دو طرف صورت می گیرد.

کد N298062

وبگردی