آفتاب

انتخابات شهرداری ها در مونته نگرو و اهمیت آن برای بقای سیاسی احزاب

انتخابات شهرداری ها در مونته نگرو و اهمیت آن برای بقای سیاسی احزاب

بلگراد-ایرنا- انتخابات محلی در 12 شهر مونته نگرو از جمله پایتخت و 2 منطقه که روز یکشنبه 4 خرداد برگزارمی شود برای بقای سیاسی تمامی احزاب سیاسی در این کشور اهمیت فوق العاده ای دارد.

به گزارش ایرنا، این انتخابات برای تعیین ساختار جدید شهرداری ها در شهرهای پودگوریتسا، بار، کولاشینا، دانیلوو گراد، پلوژینه، شاونیک، ژابلیاک، پلولیه، بیلو، روژایه، پلاوو، گوسینو و دو منطقه توزا و گولو بوواتس برگزار می شود و همانند انتخابات پارلمانی در سطح کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رقابت اصلی در این انتخابات بین حزب دموکرات سوسیال و احزاب ائتلاف با آن، جبهه دموکراتیک، حزب سوسیال مردمی و احزاب ائتلافی سوسیال دموکرات و حزب مونته نگروی مثبت است که بیشتر برای بدست گرفتن حکومت در شهر پودگوریتسا (پایتخت مونته نگرو) صورت می گیرد.

احزاب سیاسی مونته نگرو برای کسب حکومت در شهرها بخصوص در پایتخت این کشور رقابت سختی را داشتند، زیرا سرنوشت سیاسی آینده مونته نگرو به نتیجه انتخابات روز یکشنبه 25 ماه ˈمیˈ ( 4 خرداد) بستگی دارد.

تقریبا تمامی احزاب سیاسی در طی تبلیغات انتخاباتی خود، انتخابات شهرداری ها در روز یکشنبه را برای بقای سیاسی خود و همچنین آینده سیاسی کشور بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کردند.

برخی از رسانه های جمعی مونته نگرو در گزارش های خود اهمیت انتخابات حکومت محلی در روز یکشنبه را به لحاظ سیاسی برای احزاب و کشور پس از برگزاری همه پرسی برای استقلال کشور در سال 2006 میلادی، مهمترین رقابت بین احزاب سیاسی تحلیل کردند.

به همین دلیل احزاب سیاسی در این کشور در جریان تبلیغات انتخاباتی یکدیگر را به تبانی با گروه های جنایی سازمان یافته، فساد مالی و خیانت به دولت متهم کرده اند.

ˈمیلو جوکانوویچˈ نخست وزیر مونته نگرو و رهبر حزب دموکرات سوسیالیست گفت که پایتخت توسعه اروپایی کشور را دنبال می کند و ˈسلاولیوب ستیپوویچˈ نامزد این حزب به پیروزی خود بر آنهایی که بین پودگوریتسا و مونته نگرو فرق می گذارند، مطمئن است.

جبهه دموکراتیک که حزب مخالف دولت کنونی در مونته نگرو است در جریان تبلیغات انتخاباتی با انتشار بیانیه ای، این انتخابات را نقطه عطفی برای متوقف کردن حاکمیت 25 ساله یک حزب حاکم (حزب دموکرات سوسیالیست) در این کشور دانست.

ˈرانکو کریووکاپیچˈ رییس مجلس مونته نگرو و رهبر حزب سوسیال دموکرات ضمن انتقاد شدید از حزب دموکرات سوسیالیست که با آن در سطح کشور ائتلاف دارد، انتخابات روز یکشنبه را پایانی برای برتریت سیاسی حزب دموکرات سوسیالیت دانست.

اروپام**2061** 1917
کد N297945

وبگردی