آفتاب

سازمان ملل بوکو حرام را در لیست گروه های تروریستی قرار داد

سازمان ملل بوکو حرام را در لیست گروه های تروریستی قرار داد

سازمان ملل متحد شب گذشته گروه بوکوحرام را در لیست گروه های تروریستی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان ملل متحد گروه بوکو حرام را که مسئول آدم‌ ربایی صدها دختر نیجریه ای و قتل صدها تن از شهروندان آن کشور است به عنوان یک گروه تروریستی مرتبط با القاعده در فهرست سیاه خود قرار داده و آن را تحریم کرد.

بر اساس مصوبه ملل متحد، اعضای بوکو حرام با تحریم خرید و فروش سلاح، و محدودیت های مسافرتی رو به‌ رو شده و دارایی هایشان مسدود می شود.

این اقدام سازمان ملل در حالی انجام می شود که مشخص نیست این تحریم چه تاثیر ملموسی بر عملکرد این گروه خواهد گذاشت چون بوکو حرام طی سالیهای گذشته بر فعالیتیهای خود شدت بخشیده، و اقدامات این گروه از سال ۲۰۰۹ میلادی هزاران کشته برجای گذاشته است.

بوکوحرام طی یک ماه گذشته پس از آنکه در دو حمله بیش از ۲۰۰ دختر نوجوان را ربود و تهدید کرد آنها را در بازار می فروشد، بار دیگر در صدر خبرها قرار گرفت. بوکوحرام سخت مخالف آموزش و پرورش غربی است.

گری کوئینلان، نماینده استرالیا در سازمان ملل،به خبرنگاران گفت : ما تلاش می‌کنیم تا با همکاری هم اطمینان حاصل کنیم که تمام کمک های ارسالی به بوکوحرام متوقف می‌شود.

به گفته این دیپلمات گروه بوکو حرام در مالی در کنار القاعده جنگیده و رهبر آن همبستگی خود با القاعده را موکدا بیان کرده است.

سامانتا پاور، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، نیز تحریم های اعمال شده را گامی مهم در حمایت از نیجریه در مقابله با بوکو حرام نامیده است.

در حال حاضر نیجریه با کمک کشورهایی دیگر از جمله آمریکا در جستجوی بیش از ۲۰۰ دختر نوجوان ربوده شده است.

در عین حال باراک اوباما، رئیس‌ جمهور آمریکا، به نمایندگان کنگره گفته است سربازان ایالات متحده تا زمانی که لازم باشد در چاد می مانند. اشاره اوباما به اعزام ۸۰ نیروی نظامی به چاد، در همسایگی نیجریه، در ادامه کمک ها به عملیات جست‌وجوی دختران ربوده شده، است.

کد N297456

وبگردی