آفتاب

سازمان های دولتی روسیه ناظربرای انتخابات اوکراین اعزام نمی کنند

سازمان های دولتی روسیه ناظربرای انتخابات اوکراین اعزام نمی کنند

مسکو-ایرنا- یک مقام پارلمانی روس اعلام کرد: سازمان های دولتی روسیه ناظر انتخاباتی برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری به اوکراین اعزام نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای ویژه مجلس دومای روسیه، ˈلئونید سلوتسکیˈ رییس کمیسیون امور کشورهای همسود مجلس دوما گفت: تاکنون هیچ یک از سازمان ها و نهادهای دولتی و رسمی روسیه برای اعزام ناظر به اوکراین تصمیمی نگرفته اند.

وی افزود: در مورد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین دیدگاه خاص خود را داریم و به زحمت می توان این انتخابات را که در آن تعدادی از مناطق اوکراین شرکت نمی کند انتخابات نامید.

سلوتسکی گفت: غرب و بسیاری از نمایندگان محافل اجتماعی اوکراین انتخابات ریاست جمهوری را گام نخست برای توقف خونریزی ها که ازنظر ما نتیجه مهم خروج این کشور از بحران محسوب می شود می دانند.

وی ادامه داد: معتقدیم در شرایط کنونی تمام تلاش ها برای توقف خونریزی و خشونت در اوکراین متمرکز شود.

مقام پارلمانی روس همچنین یادآورشد که در شرایط کنونی مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری اوکراین زیر سوال است.

سلوتسکی گفت: در حال حاضر باید توقف کشتار در اوکراین و نه اعزام ناظران برای نظارت بر انتخابات مطرح باشد.

این مقام پارلمانی روسیه یادآورشد که اعزام یا اعزام نکردن ناظران در صورتی که جنگ و کشتار در اوکراین ادامه دارد هیچ اهمیتی ندارد و باید این مساله را مطرح کنیم.

در شرایطی این مقام پارلمانی روس از خودداری سازمان های دولتی این کشور از اعزام ناظران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین خبر می دهد که رسانه های روسی از امکان اعزام 800 ناظر توسط سازمان های غیردولتی به اوکراین خبر می دهند.

روزنامه ایزوستیا روز چهارشنبه در این رابطه نوشت: سازمان های اجتماعی ˈگولوسˈ و ˈشهروند ناظرˈ و ˈسونارˈ حدود 800 ناظر برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به این کشور اعزام می کنند.

در گزارش این روزنامه به نقل از گریگوری ملکونیانس معاون سازمان گولوس گفته شده است: گولوس به همراه سازمانهای سونار و ˈشهروند ناظرˈ در فهرست ناظران بین المللی برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین ثبت نام کرده است.

به گفته ملکونیانس، اکثر ناظران از روسیه با هزینه خود به اوکراین می روند زیرا بودجه کافی برای پرداخت هزینه سفر آنها وجود ندارد اما سازمان دهندگان این برنامه همه نوع کمک برای آموزش ناظران و تامین مدارک سفر را ارائه می کنند.

روزنامه روسی در پایان گزارش خود به برنامه نظارت ناظران اعزامی از روسیه اشاره کرده و نوشت: این افراد فقط به مناطقی اعزام خواهند شد که خطری برای امنیت آنها وجود نداشته باشد.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اوکراین روز 25 ماه می جاری (روز یکشنبه آینده) برگزار خواهد شد.

اروپام/2242**518 **1010
کد N297427

وبگردی