آفتاب

خلیفه حفتر: لیبیایی‌ها بهای سنگینی برای براندازی دیکتاتوری قذافی پرداختند

خلیفه حفتر: لیبیایی‌ها بهای سنگینی برای براندازی دیکتاتوری قذافی پرداختند

فرمانده کل سابق نیروهای زمینی ارتش لیبی که راهبری ناآرامی‌ها در این کشور را بر عهده دارد، گفت که لیبیایی‌ها به دلیل براندازی نظام دیکتاتوری معمر قذافی بهای سنگینی را پرداخت کرده‌اند، اما در امنیت یا دموکراسی زندگی نکردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، خلیفه حفتر، فرمانده کل سابق نیروهای زمینی در ارتش لیبی اظهار کرد: معمر قذافی، (دیکتاتور سابق لیبی) متاسفانه نیروهای مسلح در این کشور را کاملا منهدم و تخریب کرد.

وی در ادامه افزود: لیبیایی‌ها بهای سنگینی را برای براندازی آن نظام دیکتاتور پرداختند، اما متاسفانه آن طور که امید داشتند در امنیت، دموکراسی یا صلح زندگی نکرده‌اند.

در همین راستا خلیفه حفتر در مصاحبه‌ای با روزنامه مصری الیوم السابع اظهار کرد که نیروهای وی بیشتر اراضی لیبی را تحت کنترل داشته و وی برای مبارزه با تندروها با مصر همکاری خواهد کرد.

وی عنوان داشت که نیروهایی که به وی محلق شده‌اند حدود 70 هزار سرباز از جمله سربازان نیروی هوایی، دریایی، دفاع هوایی و نیروهای زمینی هستند و این نیروها بیشتر اراضی لیبی را تحت کنترل داشته و بخش‌هایی اندک جهت کنترل بر آن‌ها باقی نمانده است.

وی با تاکید بر اینکه رخدادهای لیبی حمله علیه تروریسم است، اظهار کرد که کشورش رهبران اخوان‌المسلمین را که به لیبی گریخته‌اند به مسئولان مصری تحویل خواهد داد و با قاهره در عملیات امنیتی جهت مبارزه با تندروهای این دو کشور همکاری خواهد کرد.

در همین راستا دولت انتقالی در لیبی از گروه‌های مسلح خواست تا طرابلس را ترک کرده و دور از عرصه سیاست باقی بمانند تا از این طریق از این شهر و ساکنان آن حمایت کنند.

در همین حال نوری ابوسهمین و همچنین فرمانده عالی ارتش لیبی دستور داد، افسرانی که عملیات کرامت به رهبری خلیفه حفتر را تأیید کرده‌اند، بازداشت کرده و پرونده این افراد به دادستان کل نظامی ارجاع داده شود.

احمد معیتیق، نخست‌وزیر لیبی نیز اظهار کرد که درصدد تشکیل دولتی است که تمام گروه‌هایی که با استفاده از سلاح مخالف هستند، می‌توانند در آن حضور یابند.

معیتیق خواهان برگزاری مذاکرات شده و گفت: لیبیایی‌ها پس از اینکه دهه‌های طولانی حکومت معمر قذافی را تحمل کرده‌اند در حال حاضر یک حکومت نظامی را نمی‌خواهند.

از سوی دیگر خبرگزاری لیبی گزارش داد که معترضان شرکت تولید نفت و گاز در شرق این کشور را بسته‌اند.

انتهای پیام

کد N297323

وبگردی