آفتاب

برگزاری کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو

برگزاری کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو

کنفرانس امنیت بین‌الملل از امروز (جمعه) با شرکت 300 مقام از جمله 40 کشور در مسکو آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، این اجلاس با حضور وزرای دفاع و معاونان وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت مشترک، سازمان همکاری شانگهای و همچنین تعدادی از کشورهای خاورمیانه، اروپا و آسیا برگزار می‌شود. تاکنون شرکت وزرای دفاع ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، آلمان، پاکستان و همچنین معاونان وزرای دفاع چند کشور دیگر و روسای ستاد ارتش‌های سوریه و عراق تایید شده است.

در مجموع بیش از 300 نماینده از 40 کشور در این کنفرانس حضور پیدا خواهند کرد. کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا از شرکت در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو خودداری کردند.

این اجلاس با یک نشست عمومی درباره موضوعات امنیت جهانی و ثبات منطقه‌ای آغاز می‌شود.

در این اجلاس سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور و والری گرا سیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه به علاوه وزرای دفاع دیگر کشورها و روسای سازمان‌های بین‌المللی شامل مدیر کل سازمان پیمان امنیت مشترک سخنرانی خواهند کرد.

همچنین دو میز گرد درباره موضوعات "جستجوی راه‌های باثباتی وضعیت در "خاورمیانه و شمال آفریقا" و "افغانستان و امنیت منطقه‌ای" برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان این میزگردها به بحث درباره درس‌های بهار عربی، تاثیر وضعیت افغانستان بر کشورهای همسایه راه‌های اعتمادی تعامل میان ناتو و سازمان پیمان امنیت مشترک و دیگر موضوعات خواهند پرداخت.

انتهای پیام

کد N297311

وبگردی