آفتاب

اعتراض مردم نیجریه‌ علیه بی‌تفاوتی دولت در آزادی دختران ربوده شده

اعتراض مردم نیجریه‌ علیه بی‌تفاوتی دولت در آزادی دختران ربوده شده

هزاران معترض نیجریایی به سوی کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر ابوجا راهپیمایی کرده و خواهان اقدامات بیشتر برای آزاد کردن نزدیک به 300 دختربچه ربوده شده توسط شبه نظامیان بوکوحرام شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، این در حالی است که با این وجود گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه به ملاقات این معترضان نرفت و یکی از دستیارانش به جای او سخنرانی رفت اما سخنرانی وی باعث خشم بیشتر معترضان شد.

یکی از معترضان خطاب به وی فریاد زد: جاناتان فرصت دیگری پیدا کرد اما از آن استفاده نکرد. معترضان نیجریایی از بی‌تفاوتی گودلاک جاناتان نسبت به فجایع اخیر که توسط بوکوحرام رخ دادند، اظهار گلایه کردند.

رئیس‌جمهوری نیجریه حتی با والدین دختران ربوده شده هنگامی که اوایل ماه جاری میلادی به پایتخت این کشور آمدند دیدار نکرد.

روز پنج‌شنبه بسیاری از مدارس نیجریه در سراسر این کشور در اعتراض به ربوده شدن دختر بسته بودند. آنان همچنین نسبت به کوتاهی دولت نیجریه در نجات دادن این دختران و کشتار ده‌ها معلم مدارس توسط افراطیون در سال‌های اخیر گله‌مند بودند.

در شهر ابوجا گروهی از معلمان معترض خواهان پرداخت غرامت به خانواده‌های همکاران کشته شده خود شدند.

همچنین در شهر مایدوگوری در شمال شرق نیجریه که محل به وجود آمدن گروه بوکوحرام است معلمان معترض اظهار داشتند که دیگر نمی‌توانند بی‌تفاوتی دولت در قبال مصایب دختران مدرسه‌ای و کارکنان آموزشی را تحمل کنند.

در شهر ابوجا معترضان شعار می‌دادند: "دختران ما را بازگردانید". آن‌ها پس از آنکه به محل کاخ ریاست جمهوری رسیدند دریافتند که این رئیس‌جمهور در این محل حضور ندارد به جای جاناتان یکی از وزرای دولت وی به نام اولاجو موکه آکین جیده پیامی را از جانب رئیس‌جمهور قرائت کرد و در این پیام از مردم نیجریه خواست تا متحد شده و از دولت انتقاد نکنند.

وی گفت: این بسیار ناجوانمردانه و اشتباه است که بگوییم دولت عملکرد کندی نسبت به این وقایع داشته و در عین حال افزود: رئیس جمهور هر روز با مقامات امنیتی درباره این بحران دیدار می‌کند.

انتهای پیام

کد N297058

وبگردی