آفتاب
در جمع خبرنگاران تشریح شد؛

جزئیات برگزاری رزمایش موشکی ارتش در کویر مرنجاب

جزئیات برگزاری رزمایش موشکی ارتش در کویر مرنجاب

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش موشکی بیت المقدس جزئیات این رزمایش را تشریح کرد و گفت: برای این عملیات یگان موشکی برای اهداف دوردست طراحی شده و منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به رزمایش موشکی نیروی زمینی ، سیدعلی محرابی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش موشکی بیت المقدس در جمع خبرنگاران گفت:  به مناسبت سالگرد فتح خرمشهر و در آستانه عملیات بیت المقدس رزمایش بیت المقدس را در قالب موشکی در منطقه مرنجاب آران و بیدگل برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش با توجه به ماموریت های ذاتی و تسلیحات و یگان های نیروی زمینی تدابیر ویژه ای را برای انجام این رزمایش در نظر گرفته است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مرحله اول این عملیات امروز در منطقه آران و بیدگل برگزار می شود افزود: این عملیات برای اهداف دوردست به عنوان یگان پشتیبانی نیروهای رزمی، تکاوری و زرهی و توپخانه ای انجام شده و ما منطقه نبرد عملیات را بین یگان های خاص تقسیم کردیم.

وی ادامه داد: برای این عملیات یگان موشکی برای اهداف دوردست طراحی شده و منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار می دهیم. در این ماموریت اهداف حیاتی و تاسیسات نظامی دشمن و عمق منطقه استراتژیک دشمن می تواند مورد هدف قرار گیرد.

محرابی با اشاره به اینکه این گونه رزمایش در چند سال گذشته برگزار شده است افزود: امسال با یک شدت بیشتر و توانمندی بیشتری این رزمایش را برگزار می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سلاح ها و تجهیزات جدید در این رزمایش به چه شکلی خواهد بود گفت: موشک هایی که استفاده می شد به هر حال نواقصی در گذشته داشته که اکنون زمان لود و دقت را بالا بردیم و مرکز مطالعات یگان موشکی و صنعت اقدامات لازم را انجام داده و این سامانه را تقویت کردند تا در اسرع وقت تیراندازی به اهداف را مورد هدف قرار دهد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود: فردا مرحله دوم این رزمایش در منطقه نصرآباد اصفهان با حضور یگان های زرهی، توپخانه ای و بالگرد هوانیروز در نبرد ناهمطراز که قبلاً آموزش دیده شده اند برگزار می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر این که چه تعداد از موشک های دفاعی و موشک های نظامی نیروی زمینی در این رزمایش آزمایش خواهند شد گفت:  ما نمی خواهیم حجم گسترده ای از موشک ها را نشان دهیم اما با ظرفیت بالایی وارد کار شدیم و تعداد در نظر گرفته شده برای آزمایش گوشه ای از اقتدار کشور را نشان خواهیم داد تا نیروی زمینی در میدان رزم و میدان عمل توانایی خود را تست کند در ضمن با اعزام بالگرد محل اصابت موشک ها را کنترل و به طرز خوبی ارزیابی خواهیم کرد.

کد N297040

وبگردی