آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

سفیر فلسطین: موضوع پست‌های کلیدی در دولت توافق ملی هنوز حل نشده است

سفیر فلسطین: موضوع پست‌های کلیدی در دولت توافق ملی هنوز حل نشده است

سفیر فلسطین در تهران گفت: موضوع پست‌های کلیدی در دولت توافق ملی هنوز حل نشده است.

صلاح زواوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره رایزنی‌های میان فتح و حماس بر سر تعیین وزرا و اینکه در دولت توافق ملی پست‌های کلیدی از آنِ کدام یک از طرفین می‌باشد، بیان کرد: واقعا این موضوع تا به حال حل نشده است. پیشنهاداتی داریم و این پیشنهادات باید برای بحث میان دو گروه مطرح شود اما فکر نمی‌کنم که مشکلی در این باره وجود داشته باشد.

وی درباره مواضع دولت توافق ملی در قبال سوریه با توجه به احتمال روی‌کار آمدن مجدد بشار اسد، به عنوان رییس جمهور این کشور گفت: دولت توافق ملی دولتی تکنوکرات است نه یک دولت سیاسی از این رو کار این دولت برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و مجلس ملی فلسطین و تعیین رییس دولت فلسطین است.

زواوی ادامه داد: این دولت سیاست خارجی خاصی برعهده ندارد و سیاست خارجی آن سیاست رییس دولت فلسطین یعنی ابومازن خواهد بود . ابومازن هم رابطه نزدیکی با بشار اسد دارد و در تماس دائمی با او است هم‌چنین نمایندگان او (ابومازن) همیشه برای بحث و بررسی مسایل مروبط به فلسطین به سوریه رفت و آمد دارند و فکر می‌کنم که بشار اسد و مسولان سوری از فعالیت ما در این زمینه راضی هستند.

انتهای پیام

کد N296926

وبگردی