آفتاب

ناتو به همکاری خود با روسیه در خصوص افغانستان ادامه می دهد

ناتو به همکاری خود با روسیه در خصوص افغانستان ادامه می دهد

مقامات ناتو عنوان کردند، تیرگی روابط غرب با روسیه بر سر بحران اوکراین خطری را متوجه همکاری ناتو با روسیه در خصوص افغانستان نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه صدای روسیه، ژنرال کنود بارتلز، رییس کمیته نظامی ناتو در اظهاراتی پس از یک نشست مقامات نظامی کشورهای عضو این ائتلاف در پاسخ به اصحاب رسانه گفت: هیچ اساسی وجود ندارد مبنی بر این که این وضعیت تاثیری منفی بر حفظ عملیاتهای ناتو در افغانستان داشته باشد.

وی تاکید کرد:‌وضعیت فعلی امور میان ناتو و روسیه تا زمان صدور تصمیمات جدید سیاسی به قوت خود باقی خواهد ماند.

همچنین ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده ناتو در اروپا اظهار داشت که مسیر بازگشتی که ناتو در حال حاضر در روسیه مورد استفاده قرار می دهد تغییری نکرده و ماموریتی که نیروهای ایساف در افغانستان انجام می دهند دارای حوزه های برای همکاری با ناتو است که می تواند نظر روسیه را جلب کند.

وی خاطر نشان ساخت:‌ تولید مواد مخدر و قاچاق این مواد از طریق افغانستان تاثیری قدرتمندتری بر روسیه به نسبت کشورهای ناتو دارد.

بریدلاو خاطر نشان ساخت: ناتو و روسیه منفعتی مشترک در ادامه همکاری میان خود در برخی حوزه ها دارند. تاکنون تحولات اوکراین موجب بدتر شدن جایگاه ایساف در افغانستان نشده است.

انتهای پیام

کد N296916

وبگردی