آفتاب
تا ساعاتی دیگر؛

رزمایش موشکی ارتش با شلیک موشک‌های"نازعات" و "فجر" آغاز می‌شود

رزمایش موشکی ارتش با شلیک موشک‌های"نازعات" و "فجر" آغاز می‌شود

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح ویژگی‌های رزمایش موشکی نیروی زمینی گفت: ما به دنبال ارزیابی ارتقای توانمندی‌های موشکی خود هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ دوم علی محرابی پیش از آغاز رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران با بیان این‌که نیروی زمینی در آستانه سالگرد عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر اقدام به برگزاری رزمایشی در دو مرحله کرده است، اظهار کرد: مرحله اول رزمایش بیت‌المقدس در قالب رزمایش موشکی نیروی زمینی در مرنجاب کاشان برگزار می‌شود.

وی افزود: نیروی زمینی با توجه به ماموریت ذاتی خود که عمل در فضای نبرد ناهمتراز است، ‌تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و تسلیحاتی را انتخاب کرده است. ماموریت یگان موشکی نیروی زمینی برای اهداف دوردست است و این یگان پشتیبان یگان‌های تکاور، زره‌ای،‌ مکانیزه و توپخانه است در واقع ما منطقه نبرد را بین یگان‌های خاص تقسیم کرده‌ایم.

محرابی در ادامه گفت: یگان‌های موشکی نیروی زمینی تاسیسات نظامی و عملیاتی که در عمق دشمن قرار دارند را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی همچنین با بیان این‌که موشک‌های نیروی زمینی در گذشته دارای نواقصی بوده‌اند، اظهار کرد: امروز دقت تیراندازی و سرعت لودگیری موشک‌ها بالا رفته است و ما در این رزمایش توانمندی‌های این موشک‌ها را تست می‌کنیم.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش همچنین اضافه کرد: مرحله دوم این رزمایش در منطقه نصرآباد اصفهان با حضور یگان‌های پیاده، زره‌ای، توپخانه و بالگردهای هوانیروز در صحنه نبرد ناهمتراز اجرا می‌شود.

محرابی همچنین افزود: ما دنبال نمایش نمونه‌ای از اقتدار نیروی زمینی هستیم. پس از شلیک موشک‌ها در رزمایش امروز ما دیده‌بان‌های خود را با بالگرد به محل اصابت موشک‌ها اعزام می‌کنیم تا محل اصابت‌ موشک‌ها را ارزیابی کنند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش همچنین با بیان این‌که این رزمایش موجب ورزیدگی نیروی زمینی خواهد شد، خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح موظف هستند همواره آمادگی خود را حفظ کنند ما هم شبانه روز تلاش می‌کنیم آمادگی خود را حفظ کرده و آن را ارتقا دهیم. یکی ازاهداف برگزاری این رزمایش ارتقای توان رزمی نیروی زمینی است من اکنون می‌گویم دیروز ما با امروز متفاوت است.

وی در پایان گفت: این رزمایش نشان دهنده آمادگی نیروی زمینی است و پیام آن برای مردم این است که آنها با دیدن اقتدار نیروهای مسلح خوشحال شده و دشمنان نیز ناراحت و عصبانی شوند.

به گزارش ایسنا، در این رزمایش موشک‌های نازعات و فجر تست می‌شود.

انتهای پیام

کد N296894

وبگردی