آفتاب

بان کی مون حملات بوکوحرام در کشور نیجریه را محکوم کرد

بان کی مون حملات بوکوحرام در کشور نیجریه را محکوم کرد

نیویورک، ایرنا - دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای حملات نیروهای بوکوحرام درکشور نیجریه را که ده ها کشته و صدها مجروح بجای گذاشته است، بشدت محکوم و تاکید کرد که حمله به مردم غیر نظامی درهیچ شرایطی قابل توجیه نیست.

به گزارش ایرنا، ˈاستفان دوجاریک ˈ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه با اشاره به حملات نیروهای بوکوحرام در کشور نیجریه، اطلاع داد که بان کی مون با صدور بیانیه ای حملات روز پنجشنبه به شهروندان نیجریایی را که نزدیک به 30 نفرکشته و صد ها مجروح بجای گذشته، با لحن شدیدی محکوم کرده است .

به گفته دوجاریک، دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان این حملات، همبستگی خود را با دولت نیجریه و آمادگی این نهاد بین المللی برای پیگیری و به مجازات رساندن عاملان این جنایات ابراز کرده است.

دوجاریک به خبرنگاران گفت که دبیرکل سازمان ملل همچنین با ابراز نگرانی شدید نسبت به وقوع کودتا در کشور تایلند و به قدرت رسیدن نظامیان، خواستار بازگشت سریع طرفین بر سر میز مذاکره و رعایت موازین دمکراتیک و احترام به قانون اساسی این کشور شده است.

به گفته وی، دبیر کل سازمان ملل در سخنان امروز خود در شانگهای، ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه یک گروه ناشناس به مردم شهر ژینگ جیانگ در کشور چین تاکید نمود که حمله به شهروندان غیر نظامی درهیچ شرایطی قابل توجیه نیست و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این حمله شد.

دوجاریک همچنین افزود که طبق آخرین گزارش ها از کشور مالی نزدیک به 3 هزار و 400 نفر از مردم شهر کیدال در این کشوربه دلیل ادامه نا آرامی ها به مناطق روستایی و شماری از آن ها به کشور الجزیره گریخته اند.

به گفته وی، بابا کارگای نماینده بان کی مون و مسئول کمیته ویژه سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی از نیروهای مسلح موسوم به ˈ آنتی بالاکاˈ و ˈسلکاˈ خواسته است تا سلاح های خود را زمین گذاشته و خود را برای روند ائتلاف و یکپارچگی در این کشور آماده کنند.

سخنگوی بان کی مون یاد آور شد که نهادهای امداد گر و کارشناسان ویژه سازمان ملل در همکاری با مسئولان کشور های بالکان همچنان به تلاش خود برای رساندن کمک های اولیه به آسیب دیدگان سیل های اخیر در کشورهای صربستان، کرواسیا و بوسنی هرزگووین ادامه می دهند و تاکنون سه پرواز حامل کمک های اولیه و ضروری در این کشورها را با موفقیت به انجام رسانده اند.

اروپام 2253 **1908 ** 1552
کد N296786

وبگردی