آفتاب

آیت الله جواد فاضل لنکرانی:اکثریت حوزه علمیه قم نسبت به دولت روحانی امیدوار است

آیت الله جواد فاضل لنکرانی:اکثریت حوزه علمیه قم نسبت به دولت روحانی امیدوار است

تسنیم نوشت:

 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در دیدار با معاون حقوقی رئیس جمهوری، با اشاره به حضور فعال بانوان در عرصه سیاسی کشور، اظهار کرد: نظام ما در مسیری گام بر داشته است که بانوان در این نظام فعالیت‌های بزرگی انجام می‌دهند و این فعالیت‌های اجتماعی با ضوابط شرعی آن‌ها مغایرتی ندارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به شعار دولت یازدهم، افزود: دولت آقای روحانی کار را بر اساس تدبیر، عقلانیت و امید به خوبی آغاز کرده است و مسئاله دیانت و اخلاق را نیز باید مورد توجه قرار دهد، زیرا اکثریت حوزه علمیه قم نسبت به دولت روحانی امیدوار است و به دنبال این هستند که مسایل با عقلانیت، تدبیر و اخلاق به خوبی پیاده شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این اینکه مورد انتظار است ، حتی یک قانون ظالمانه و غیر اسلامی در نظام جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر یک سری قوانین وجود دارد که باید درباره آن‌ها تجدید نظر شود زیرا با مسائل دینی و اسلامی ما مغایرت دارد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) درباره عمل به قانون، عنوان کرد: امام راحل فرمودند حتی من هم به قانون بی‌احترامی نمی‌کنم، البته این سخن شعار و تشریفات نبود بلکه باور عمیق امام راحل نسبت به قانون در جامعه بود.

 

وی با اشاره به آثار زیانبار برخی از قوانین در جامعه، تصریح کرد: برخی قوانین در جامعه موجود است که از سوی مجلس تصویب شده، شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است حتی ممکن است راه‌های فقهی هم برای آن وجود داشته باشد؛ اما متاسفانه وقتی در جامعه عملی می‌شودآثار زیانباری با خود به همراه دارد؛ مانند قوانینی که اوائل انقلاب برای ازدواج مطرح شد که نتایج خوبی به همراه نداشت و آمار طلاق را افزایش و آمار ازدواج را نیز کاهش داد.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید به اینکه قانون به دور از اخلاق معنایی ندارد، بیان کرد: اگر در کشور قانون موجود باشد اما اخلاق را نهادینه نشودهیچ ضمانتی برای اجرای قانون نیست، امروز به‌‌ همان اندازه که ضرورت توجه به قانون نیاز است توجه به نهادینه شدن اخلاق ضروری‌تر است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: دولت یازدهم در سیاست خارجه و اقتصاد قدم‌های خوبی برداشته، زیرا افرادی در مجلس اقرار می‌کنند که دولت تورم را کنترل کرده است؛ این خبر خوبی است البته ما توقع نداریم کوهی از مشکلات اقتصادی موجود در جامعه به زودی حل شود.

1717

کد N296763

وبگردی