آفتاب

چین و روسیه قطعنامه ضد سوریه را وتو کردند

چین و روسیه قطعنامه ضد سوریه را وتو کردند

سازمان ملل، ایرنا - قطعنامه پیشنهادی دولت فرانسه مبنی بر ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین المللی لاهه که مورد حمایت کشورهای غربی عضو این شورا بود، با مخالفت نمایندگان چین و روسیه ناکام ماند.

به گزارش ایرنا، رای گیری برای این قطعنامه در نشست امروز پنج شنبه انجام شد و اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل به آن رای دادند.

این قطعنامه که مورد حمایت کامل فرانسه، انگلیس و آمریکا به عنوان سه عضو دائم شورای امنیت بود با مخالفت چین و روسیه وتو شد.

نماینده فرانسه در این نشست با دفاع از قطعنامه پیشنهادی خود مدعی شد که جهان از آنچه که بر مردم سوریه می گذرد، بسیار متاثر است .

جراد آرد افزود : شمار کشته شدگان و آوارگان در سوریه فقط آمار و ارقامی نیست که ما خودمان را پشت آن پنهان کنیم بلکه این ها انسان هایی با سابقه تاریخی، هویت و خانواده هستند که هیچ چیز بدتر از سکوت کردن در این خصوص نیست.

وی با اشاره به اظهارات اخضر ابراهیمی نماینده مستعفی سازمان ملل در امور سوریه که گفته بود که هیچ چشم اندازی برای ادامه مذاکرات صلح سوریه وجود ندارد، گفت : این ادعا که ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین المللی لاهه مذاکرات صلح را به خطر می اندازد، درست نیست زیرا در زمان حاضر هیچ مذاکره صلحی در جریان نیست.

وی تاکید کرد: بدون شک مردم سوریه و جهان هیچگاه این چشم پوشی برخی از رهبران جهان نسبت به جنایت های انجام شده در سوریه را فراموش نخواهند کرد.

این خبر تکمیل می شود.

ادامه دارد.....

اروپام 1908**1586
کد N296605

وبگردی