آفتاب
میشل سلیمان:

ایران همواره در راستای تقویت وحدت در منطقه گام برداشته است

ایران همواره در راستای تقویت وحدت در منطقه گام برداشته است

محمد فتحعلی سفیر جدید ایران در بیروت، در دومین روز ورود به لبنان، استوارنامه خود را به میشل سلیمان رییس‌جمهور لبنان تسلیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میشل سلیمان در این دیدار با اشاره به روابط ممتاز دو کشور ایران و لبنان و تلاش‌های خوب صورت گرفته برای تقویت همکاری‌ها ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در عالی‌ترین سطح خود استمرار داشته باشد.

رییس‌جمهور لبنان شرایط کنونی منطقه و لبنان را بسیار حساس دانست و با اشاره به جایگاه ایران در منطقه، اظهار کرد: ایران همواره در راستای تقویت وحدت در میان ملت‌ها و کشورهای منطقه گام برداشته است.

در این دیدار محمد فتحعلی سفیر جدید ایران در لبنان نیز با اشاره به همزمانی ورود خود به لبنان با سالروز پیروزی مقاومت لبنان علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و آزادسازی جنوب لبنان، این پیروزی بزرگ را تبریک گفت و افزود: لبنان دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه بوده و ایران اهتمام خاصی به توسعه روابط با این کشور دارد.

سفیر جدید ایران در لبنان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان و طوایف مختلف با یکدیگر و تنوع جریان‌های سیاسی را نقطه تمایز لبنان با دیگر کشورهای منطقه دانست و تاکید کرد: ایران همچون گذشته نهایت تلاش خود را برای تعامل مثبت و مستمر با همه طوایف و جریان‌های سیاسی لبنان خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N296483

وبگردی