آفتاب

رییس جمهور لبنان خواستار گسترش روابط ممتاز تهران و بیروت شد

رییس جمهور لبنان خواستار گسترش روابط ممتاز تهران و بیروت شد

بیروت - ایرنا -« میشل سلیمان» رییس جمهور لبنان با اشاره به روابط ممتاز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان و تلاش های خوب صورت گرفته برای تقویت همکاری ها ، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور گسترش یافته و درعالی ترین سطح استمرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، میشل سلیمان روز پنجشنبه در دیدار « محمد فتحعلی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لبنان، شرایط کنونی منطقه و لبنان را بسیار حساس دانست.

وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای تقویت وحدت میان ملت ها و کشورهای منطقه گام برداشته است.

فتحعلی در دومین روز ورود به لبنان با رییس جمهوری لبنان دیدار و استوارنامه خود را تسلیم کرد.

وی دیروز(چهارشنبه) وارد لبنان شد و بلافاصله با « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تسلیم کرده بود.

سفیر جدید ایران در دیدار با رییس جمهور لبنان با اشاره به ورودش به این کشور در آستانه سالروز پیروزی مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر قدس و آزادسازی جنوب لبنان، این پیروزی بزرگ را تبریک گفت.

وی افزود: لبنان دارای جایگاه ویژه ای در منطقه بوده و جمهوری اسلامی ایران اهتمام خاصی به توسعه روابط با آن دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و طوایف مختلف با یکدیگر و تنوع جریان های سیاسی را نقطه تمایز لبنان با دیگر کشورهای منطقه دانست.

فتحعلی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته نهایت تلاش خود را جهت تعامل مثبت و مستمر با همه طوایف و جریان های سیاسی لبنان خواهد داشت.

روز 25 ماه مه سال 2000 میلادی صهیونیست ها از خاک لبنان توسط نیروهای مقاومت این کشور اخراج و بخش های عظیمی از سرزمین های اشغالی لبنان آزاد شد و از 14 سال قبل تاکنون همزمان با این روز در لبنان جشن گرفته می شود.

خاورم ** 1324
کد N296396

وبگردی