آفتاب

روسیه بخشی از نیروهای خود را از مناطق مرزی با اوکراین عقب کشید

روسیه بخشی از نیروهای خود را از مناطق مرزی با اوکراین عقب کشید

مسکو-ایرنا- وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه در اطلاعیه ای از انتقال بخشی از نیروهای نظامی این کشور از مناطق مرزی با اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه گفته شده است: در شبانه روز اخیر واحدهایی از نیروهای شرکت کننده در رزمایش غرب کشور با چهار قطار باری و مسافربری و 15 فروند هواپیمای ایلیوشین-76 به مراکز نظامی خود منتقل شدند.

این واحدها از استانهای راستف، بلگورود و بریانسک که در یک ماه اخیر محل برگزاری رزمایش گسترده نیروهای روسیه بود به مناطق دیگر منتقل شدند.

در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه امده است: انتقال این نیروها به مراکز استقرار دائمی خود در راستای دستور سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه صورت گرفته و مسیر حرکت آنها به صورتی تعیین شده است که تردد در جاده ها را مختل نکند.

این گزارش حاکی است در روزهای آینده بقیه نیروهای شرکت کننده در رزمایش از استانهای همجوار با اوکراین به مناطق دیگر منتقل خواهند شد.

آمریکا و ناتو در هفته های اخیر روسیه را برای انتقال نیروهای خود از مناطق مرزی با اوکراین تحت فشار قرار دادند.

در مجموع 40 هزار نفر در این رزمایش که بیش از یک ماه به طول انجامید شرکت کردند.

پیش از این کاخ کرملین با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه به نیروهای روس پس از رزمایش در سه منطقه مرزی با اوکراین، دستور بازگشت به پایگاه های نظامی را داد.

در بیانیه کرملین اشاره شده بود که: پوتین به وزیر دفاع دستور بازگشت سربازان مشغول رزمایش نظامی در مناطق مرزی ˈروستوفˈ ، ˈبریانسکˈ و ˈبلگرودˈ اوکراین را به پایگاه های نظامی دائم خود صادر کرده است.

اروپام/22421**518 *1446
کد N296249

وبگردی