آفتاب

معاون علمی رییس‌جمهور: در رابطه با انجمن‌های علمی نیازمند مکانیزم برد-برد هستیم

معاون علمی رییس‌جمهور: در رابطه با انجمن‌های علمی نیازمند مکانیزم برد-برد هستیم

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نشست مشترک انجمن‌های علمی و مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی در حوزه‌های مختلف گفت: باید رابطه با انجمن‌های علمی دارای یک مکانیزم برد-برد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در نشست مشترک انجمن‌های علمی و مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این که معاون علمی ریاست‌جمهوری تلاش دارد تا در دو حوزه علوم جدید و مرزهای دانش اقداماتی را انجام دهد، گفت: در همین راستا ستادهای مختلفی از جمله ستاد هوافضا، ستاد نانو و مانند آن تشکیل شده است که امکان استفاده از ظرفیت‌های تمام انجمن‌ها را دارد.

ستاری ادامه داد: ما در رابطه با انجمن‌های علمی به دنبال رابطه یک طرفه نیستیم بلکه نیازمند برد-برد هستیم. در این رابطه نیازمند یک مدل همکاری هستیم وگرنه کمک‌ها به انجمن‌های علمی پراکنده و ناکافی باقی می‌ماند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تأکید بر پیشرفته بودن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حال حاضر وجود دارد، گفت: علت این که از این قانون استفاده نمی‌شود، این است که این قانون به درستی درک نشده است. ما تازه در حال راه‌اندازی فرآیندهای تجاری‌سازی هستیم. در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حضور انجمن‌ها دیده شده است. انجمن‌های علمی می‌توانند در همه حوزه‌های این قانون از معرفی شرکت‌ها گرفته تا حمایت و نظارت بر آن‌ها نقش داشته باشند.

ستاری با اشاره به این که صندوق نوع‌آوری و شکوفایی که به تازگی افتتاح شده است، تماما از هیأت‌های علمی انجمن‌ها ترکیب شده است، گفت: ما معتقد به این موضوع هستیم که شأن انجمن‌های علمی این نیست که به دنبال کمک باشند اما برای داشتن یک همراهی مناسب نیازمند تعریف مکانیزم‌ها هستیم.

وی در ادامه با بیان این که بزرگ‌ترین دغدغه معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: ما می‌توانیم با تشکیل کنسرسیومی در وزارت علوم، مکانیزمی برای همکاری دستگاه‌های دولتی با انجمن‌های علمی تدوین کنیم تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر در ارتباط با انجمن‌های علمی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

کد N295673

وبگردی