آفتاب
تحولات آسیا/

کره جنوبی اولین بخش راکتور نیروگاه امارات را تحویل داد/ حمله هکرهای فیلیپینی به پایگاههای چین

کره جنوبی اولین بخش راکتور نیروگاه امارات را تحویل داد/ حمله هکرهای فیلیپینی به پایگاههای چین

حمله هکرهای فیلیپینی به پایگاههای چین، آغاز عملیات تخلیه آبهای گردآمده در نیروگاه ژاپن به اقیانوس آرام و تحویل نخستین رآکتور امارات از سوی کره جنوبی از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.

چین

گلوبال تایمز با اشاره به کشته شدن چهار تبعه چینی در ویتنام از زخمی شدن 126 نفر از کارگران شرکت های مرتبط با استخراج فلزات (ام.سی.سی) چین در جریان خشونت های چهارشنبه گذشته در ویتنام خبر داد.

فیلیپین

روزنامه استار نیز از حمله هکرهای فیلیپینی به 200 پایگاه اطلاع رسانی چین با بالاگرفتن تنش های دریایی میان دو کشور در پی اقدام چین در ساخت باند پرواز در صخره های "مابینی" (تپه دریایی جانسون) در جزایر اسپارتلی خبر داد زیرا فیلیپینی ها این اقدام چین را در تضاد با قرارداد "عدم تهاجم" می دانند که در سال 2002 میان اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن و چین امضا شد.

ژاپن

خبرگزاری کیودو نیز از آغاز عملیات تخلیه آبهای زیرزمینی گردآمده در نیروگاه آسیب دیده ژاپن به اقیانوس آرام خبر داد.

در همین رابطه شرکت ژاپنی نیروی برق توکیو (تپکو) از ریخته شدن آب های زیرزمینی به اقیانوس آرام پس از پاکسازی و تایید فقدان آلودگی آن با استفاده از سیستم پمپ تخلیه و بدون هیچ گونه تماس با نقاط آلوده این نیروگاه خبر داد.

استرالیا

همزمان با افزایش تنش های غرب و مسکو بر سر اوکراین، "جولی بیشل" وزیر امور خارجه استرالیا از افزودن شماری دیگری از مقامات و شرکت های روسی و اتباع اوکراینی به فهرست تحریم‌ های روادیدی و مالی علیه مقامات روس خبر داد.

در این گزارش آمده است که استرالیا 38 شخصیت حقوقی و فیزیکی روسیه و 11 تبعه اوکراینی را به فهرست قبلی تحریم‌ ها افزوده است.

کره جنوبی

رسانه های خبری همچنین از تحویل نخستین رآکتور هسته‌ ای امارات از سوی سئول در جریان سفر پارک گیون‌ های رئیس‌ جمهوری کره‌ جنوبی به این کشور خبر دادند.

فیلیپین

همچنین در پی شناسایی مظنونان به ارتکاب اعمال جنایتکارانه در جنوب این کشور ، "جوخه مرگ" فیلیپین در مرگ 298 نفر در هفت سال گذشته از سوی گروه حقوق بشری مستقر در آمریکا مقصر شناخته شد.

کد N295393

وبگردی