آفتاب

نزدیک شدن شرایط تایلند به مصر و اوکراین/ نشست بی نتیجه رقبای سیاسی

نزدیک شدن شرایط تایلند به مصر و اوکراین/ نشست بی نتیجه رقبای سیاسی

کوالالامپور- ایرنا - نشست رقبای سیاسی تایلند و فرمانده ارتش این کشور برای حل بحران هفت ماهه این کشور روز چهارشنبه بدون نتیجه پایان یافت تا شرایط این کشور جنوب شرق آسیا به مصر و یا اوکراین نزدیک تر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، گروه های مخالف و دیگر مقامات ارشد تایلند در نشستی دو ساعته در محیط امنیتی بانکوک تلاش های خود را برای پایان دادن به بحران سیاسی موجود به کار گرفتند.

این نشست که به ریاست ژنرال ˈپرایوت چان اوچاˈ که روز گذشته فرمان برقرار حکومت نظامی تایلند را اعلام کرده بود برگزار شد بدون نتیجه بود و ادامه نشست به فردا (پنجشنبه) موکول شد.

ˈسیریچان نگاتونگˈ سخنگوی ارتش تایلند ضمن اعلام حضور 40 تن از گروه های مختلف در این جلسه، اعلام کرد که همه افراد در مورد ارائه پیشنهاد سایر گروه ها برای یافتن راه حل مشترک موافقت کردند.

این برای نخستین بار بود که این افراد و رقبای سیاسی تایلند رو در رو با یکدیگر گفت وگو کردند.

در این جلسه مقامات ارشد حزب حاکم، احزاب مخالف، کمیسیون انتخابات، اعضای مجلس سنا و رهبران گروه های مخالف دولت حضور داشتند.

نخست وزیر موقت این کشور که به جای یینگلوک شیناواترا رهبری تایلند را در دست گرفته است در این جلسه حضور نداشت و پنج تن از اعضای کابینه به نمایندگی از وی در این نشست شرکت کردند.

رییس کمیسیون انتخابات تایلند نیز پس از این نشست گفت قرار است در باره محورهای مطرح شده در این نشست بیندیشیم تا به راه حلی به منظور حل بحران کشور برسیم.

آساق**د.م**1611
کد N295264

وبگردی