آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تشریح جزئیات سفر امیر کویت به تهران از زبان سفیر جدید ایران

تشریح جزئیات سفر امیر کویت به تهران از زبان سفیر جدید ایران

سفیر کشورمان در کویت گفت: سفر امیر کویت به تهران در راستای تحکیم صلح و ثبات در منطقه، تأکید مناسبات با همسایگان، لزوم همکاری جمعی و منطقه ای و رویکری مبتنی بر گفتگو بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

علی رضا عنایتی سفیر جدید ایران در کویت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با فاصله کوتاهی که وارد کویت شدم موفق به دیدار با وزیر محترم امور خارجه کویت شدم که معاون نخست وزیر هم هستند و در شرایط کنونی که نخست وزیر نیز در کشور حضور ندارند جانشین نخست وزیر محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ 28 اردیبهشت ماه با وزیر امور خارجه کویت دیدار و رونوشت استوارنامه را تقدیم ایشان کردم، اظهار داشت: در فاصله کوتاهی بعد از گذشت دو روز ، امروز موفق به دیدار با امیر کویت شدم و استوار نامه خود را تقدیم ایشان کردم.

سفیر ایران در کویت با اشاره به ملاقات های صورت گرفته ، خاطرنشان کرد: در این ملاقات ها بر تحکیم مناسبات و افزایش مراودات با کشورهای همسایه به ویژه دولت کویت تأکید کردم و اینکه توسعه مناسبات با همسایگان همواره سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است و جناب آقای روحانی و و دولت ایشان نسبت به توسعه مناسبات با همسایگان دیدگاه ویژه ای دارند و علاقمند به توسعه دامنه مناسبات با کشورهای همسایه هستند .

وی تصریح کرد: ما و دولت کویت زمینه های گسترده ای برای انجام همکاری ها داریم که امیدواریم در مقطع کنونی بتوانیم این زمینه ها را اجرایی کرده و در جهت اجرایی شدن قدم هایی که قبلا برداشته شده عمل کنیم و اگر زمینه های جدیدی وجود دارد آنها را کشف و اجرایی کنیم .

عنایتی با اشاره به سفر امیر کویت در تاریخ 10 و 11 خرداد ماه به تهران ، تصریح کرد: بدون تردید سفر امیر کویت به ایران برای دو کشور و همچنین منطقه سفر مهمی است و قطعا دو رئیس کشور در رابطه با مسائل مختلف دو جانبه و منطقه ای مشورت می کنند.

وی با اشاره به اینکه امیر کویت در سفر دو روزه خود به تهران با سایر مقامات عالی رتبه کشورمان نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت ، اظهار داشت : انشاءالله سفر ایشان به تهران بتواند در جهت صلح و ثبات منطقه ای تلقی شود و ما بتوانیم از این سفر در  این چارچوب برادری را رقم بزنیم و کارها را پیش ببریم.

سفیر کشورمان تأکید کرد: سفر امیر کویت به تهران  در راستای تحکیم صلح و ثبات در منطقه، تأکید مناسبات با همسایگان، لزوم همکاری جمعی و منطقه ای و رویکری مبتنی بر گفتگو بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

عنایتی با بیان اینکه زمینه گفتگو در حیطه مسائل دو جانبه خوب است ، تصریح کرد: بحث های تجاری ، فرهنگی ، کنسولی و غیره زمینه هایی است که می توانیم با طرف های کویتی در خصوص آنها گفتگو کنیم . سندهای همکاری متعددی بین ایران و کویت امضا شده و در جهت پیشبرد این سندها گفتگوها صورت می گیرد.

وی همچنین ادامه داد: پیش نویس برخی از سندهای همکاری نیز از سوی نهادهای ذیربط در حال آماده سازی است که در صورت آماده شدن در سفر امیر کویت انشاءالله بررسی و امضا خواهد شد .

سفیر کشورمان در کویت درباره روابط ایران و کویت نیز با اشاره به اینکه در طول سال گذشته موفق شدیم روابط دو جانبه دو کشور را با شتاب بیشتری پیگیری کنیم ، بیان کرد: کمیسیون عالی مشترک دو کشور که دچار وقفه شده بود ، در آذر ماه سال گذشته برگزار شد . متعاقبا کمیته های کنسولی در اصفهان در ماه جاری نیز تشکیل جلسه دادند.

وی با اشاره به سفر وزیر بازرگانی کویت به ایران ، گفت: کمیته بازرگانی به ریاست معاون و وزیر بازرگانی نیز در تهران تشکیل شد و به طور کلی در بخش های میدانی و اجرایی شاهد گفتگوهای خوبی هستیم که امیدواریم با این گفتگوها در سطوح مختلف که در ادامه کمیسیون عالی دو کشور است و در پرتو گفتگوهای سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی بتوانیم حوزه های کاری را گسترش دهیم .

کد N294975

وبگردی