آفتاب

اقدام جدید اوباما در قبال بغداد

اقدام جدید اوباما در قبال بغداد

مهر نوشت:

تمدید حالت فوق العاده در قبال عراق از سوی رئیس جمهوری آمریکا و واکنش یک مقام عراقی به این اقدام از جمله خبرهای سیاسی عراق به شمار می رود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهرین نت، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا حالت فوق العاده در عراق را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

اوباما در نامه ای به کنگره آمریکا اعلام کرد که هدف از تمدید حالت فوق العاده در عراق، برخورد با تهدیداتی است که امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا با آنها روبرو است و مانعی بر سر راه بازسازی عراق و برقراری امنیت و صلح در این کشور به شمار می رود.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: این تهدیدات و موانع تغییر نکرده است، بنابراین دولت آمریکا حالت فوق العاده در عراق را تمدید کرد.

در همین راستا الغد پرس به نقل از "مظهر الجنابی" عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گزارش داد: تصمیم دولت آمریکا درباره تمدید حالت فوق العاده در عراق نوع دیگری از اشغال محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب افزود: عراق همواره از دخالت آشکار آمریکا در عراق به ویژه در بخشهای نظامی و سیاسی رنج می برد و همواره می خواهد که در عراق حضور قوی و تاثیرگذاری داشته باشد.

الجنابی در ادامه گفت: عراق از حاکمیت ملی برخوردار است و نیروهای امنیتی خوبی دارد که می توانند از خود دفاع کنند و مانع شکست دموکراسی و روند سیاسی در عراق شوند. عراقی ها به توصیه های کسی نیاز ندارند.

وی اظهار داشت: هدف از تمدید حالت فوق العاده در عراق، حفظ دموکراسی و روند سیاسی در عراق نیست، بلکه تامین امنیت منافع آمریکا در عراق است و دلیل آن نیز این است که مقامات واشنگتن از آغاز تحولات استان الانبار تاکنون موضعی در قبال این رویداد اتخاذ نکرده است.

5252

کد N294961

وبگردی